Terapeuci Integracji Sensorycznej

mgr sylwia lewocik
Dyplom magistra psychologii WSFiZ uzyskała w 2014r. W ramach pięcioletnich studiów ukończyła specjalizację „Psychologia Kliniczna”. Skończyła także studia podyplomowe z pedagogiki w CRiE w Łodzi.
Jest certyfikowanym terapeutą Integracji Sensorycznej posiadającym kwalifikacje do diagnozowania oraz prowadzenia terapii SI. Posiada również uprawnienia do prowadzenia zajęć z Terapii Ręki. Jest także ratownikiem medycznym.
Od 2012 roku zajmuje się pracą z osobami (zarówno dziećmi, jak i dorosłymi) z zaburzeniami rozwojowymi i zaburzeniami zachowania. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas praktyk studenckich w na oddziale psychiatrycznym oraz pracując w przedszkolach, fundacjach, poradniach i stowarzyszeniach.
Ukończyła następujące kursy, szkolenia:
- Bateria Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej (12.2022)
- Integracja bilateralna – program indywidualny (12.2021)
- Archetypy Rozwoju Ruchowego (06.2019)
- Terapia NeuroTaktylna (04.2018)
- Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych cz. II (04.2018)
- Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych cz. I (02.2018)
- Wady genetyczne – dysmorfologia i trudne rozmowy z rodzicami (11.2017)
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca (10.2017)
- Terapia Ręki w Teorii Integracji Sensorycznej (01.2016)
- Kurs Integracji Sensorycznej, II stopień (11.2014)
- Kurs Integracji Sensorycznej, I stopień (04.2013)
- Kurs Wychowawców Kolonijnych (12.2009)

MGR IRENA WIĘCKOWSKA
Absolwentka studiów z terapii Integracji sensorycznej w Wyższej Szkole Edukacja w Sporcie (Akademia Integracji Sensorycznej) w Warszawie; Studiów z pedagogiki przedszkolnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Wraszawie oraz jednolitych studiów magisterskich w Instytucie Studiów nad Rodziną na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi zdobywała pracując w warszawskich przedszkolach (w tym w grupach integracyjnych jako wychowawca), w Domu Małego Dziecka prowadząc terapię SI (w tym dzieci z MPDz oraz spektrum autyzmu) oraz prowadząc warsztaty ogólnorozwojowe własnego autorstwa dla dzieci i niemowląt. Pracowała również jako wolontariusz z młodzieżą niepełnosprawną na turnusach rehabilitacyjnych w Łaźniewie, a także z seniorami jako terapeutka zajęciowa w Stołecznym Centrum Opieki i Lecznictwa w Warszawie. Posiada uprawnienia do prowadzenia terapii i diagnozy SI oraz terapii ręki. Prywatnie żona i mama dwóch synów.
Kursy i szkolenia:
- „Bateria Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej”
- „Szkolenie z Kinezjologii edukacyjnej metoda Dennisona, stopień II, certyfikat międzynarodowy”
- „Edukacja przez ruch, wg metody Doroty Dziamskiej”
- ,,Metoda projektów badawczych”
- „Dziecięca matematyka prof. Gruszczyk- Kolczyńskiej i E. Zielińskiej”
- „Kurs w zakresie glottodydaktyki przedszkolnej i nauczania początkowego” prof. B. Rocławskiego
- „Tańce w kręgu”
- ,,Tańce w integracyjnej w grupie”

Mgr Katarzyna Fronczyk
Fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej
W 2016 roku ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach na
kierunku Fizjoterapia. Swoją wiedzę poszerzała na studiach podyplomowych z Diagnozy i Terapii
Integracji Sensorycznej oraz Przygotowania Pedagogicznego i Oligofrenopedagogiki.
Na początku pracy zawodowej zajmowała się rehabilitacją pacjentów ze schorzeniami
ortopedycznymi i neurologicznymi. Obecnie od kilku lat prowadzi fizjoterapię oraz diagnozę i terapię
integracji sensorycznej dzieci od 2 roku życia.
Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując jako fizjoterapeuta w ośrodkach i przychodniach
rehabilitacyjnych oraz placówkach oświatowych min. Stowarzyszeniu Rodzin i Przyjaciół Osób
Głęboko Upośledzonych „MAJA”, Polskim Towarzystwie Stwardnienia Rozsianego, Poradni
Rehabilitacji Neurologicznej dla Dzieci i Młodzieży, Przedszkolu Specjalnym i Integracyjnym oraz
Szkole Specjalnej dla Dzieci ze Spektrum Autyzmu.
Na co dzień pracuje w Przedszkolu Integracyjnym oraz Zespole Szkół Specjalnych gdzie prowadzi
indywidualne zajęcia fizjoterapeutyczne i sensoryczne dzieci i młodzieży z zaburzeniami
neurologicznymi i wadami genetycznymi, opóźnieniem psychoruchowym, wadami postawy,
niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną oraz dziećmi ze spektrum autyzmu.
W pracy z dziećmi stara się wykorzystywać różnorodne metody terapeutyczne dostosowane do
indywidualnych możliwości i potrzeb dziecka. Za najważniejsze uważa dobrą relację z dzieckiem
opartą na zaufaniu oraz współpracę z rodzicami.
W swojej pracy wykorzystuje umiejętności zdobyte na kursach i szkoleniach min:
- NDT Bobath
- Idiopatyczne chodzenie na palcach – dr n. o zdr. Joanna Surowińska.
- Trójpłaszczyznowa manualna terapia stóp na podstawach neurofizjologicznych wg.
Barbary Zukunft – Huber - Terapia Manualna wg. Koncepcji Kaltenborn – Evjenth : UEX i OEX.
- PNF ( Proprioceptive Neuromuscular Facilitation)
- Fizjoterapia w uszkodzeniach mięśniowych
- Kinezjotaping w medycynie i sporcie

mgr agnieszka zielińska
Nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeuta pedagogiczny, terapeuta SI.
Prowadzi terapię z zakresu:
Terapii Integracji sensorycznej, Treningu Umiejętności Społecznych oraz wybiórczości pokarmowej i terapii pedagogicznej, Provider metody Neuroflow, dobory „kolorowch masek” oraz wykonywania badania sensorycznych aspektów widzenia.
Zainteresowania terapeutyczne:
związane z wybiórczością pokarmową, neofobią żywieniową oraz trudnościami z przetwarzaniem słuchowym u dzieci w grupy wiekowej (4-6), rozwojem funkcji wzrokowej, optodysleksji
Doświadczenia zawodowe: długoletnia praca w przedszkolu publicznym oraz jako terapeuta Integracji sensorycznej w przedszkolu integracyjnym, Poradni- Psychologiczno – Pedagogicznej.
Kursy i szkolenia:
- Neurofizjologiczne podstawy Integracji Sensorycznej, I stopień SI,
- Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej- uprawnienia do diagnozowania zaburzeń integracji sensorycznej oraz planowanie i prowadzenie terapii,
- Trening Umiejętności Społecznych” (TUS),
- Trening jedzenia,
- Stymulacja funkcji wzrokowych, słuchowych, motorycznych i poznawczych,
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce wg programu integracji odruchów pierwotnych dr Sally Goddard,
- Optodysleksja czy dysleksja. Zaburzenia widzenia, a problemy w nauce,
- Funkcje wzrokowe,
- Provider metody Neuroflow ATS.

mgr Dominika Kowalska
Terapeuta SI, terapeuta AAC, terapeuta ręki.
Jest absolwentką pedagogiki resocjalizacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej oraz absolwentką studiów z terapii Integracji sensorycznej w Wyższej Szkole Edukacja w Sporcie (Akademia Integracji Sensorycznej), terapeutką ręki oraz terapeutką komunikacji alternatywnej.
Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w różnych rolach – jako niania, z pasją prowadziła autorskie zajęcia TUS jako trener, wychowawca w żłobku, pracowała w ośrodku adopcyjnym, gdzie była wsparciem dla dzieci. Odbyła staż w Przystani Szkraba, gdzie pracowała z wyjątkowymi niewerbalnymi nastolatkami z autyzmem – porozumiewający się pisząc ze wspomaganiem.
Po godzinach Panią Dominikę znajdziecie w muzeum albo na wystawach sztuki. Uwielbia podróże, a góry to jej naturalne środowisko.
Kursy i szkolenia:
- Trener TUS dla dzieci w wieku przedszkolnym (2023)
- Opiekun dzienny (2023)
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej i i ii stopnia – diagnoza terapia masaż (ProCentrum Katarzyna Gromelska 2024)
- AAC: Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci i uczniów ze złożonymi potrzebami w komunikacji ( prAACownia Alina Smyczek, 2024)
- Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się (AAC): Nauczanie komunikowania się w kontekście zajęć edukacyjnych, organizacja, strategie, uczestnictwo (prAACownia Alina Smyczek, 2025)

mgr milena stankiewicz – aktualnie na zwolnieniu lekarskim
Studiowała fizjoterapię na Akademii Medycznej we Wrocławiu oraz w Olsztyńskiej Szkole Wyższej. Absolwentka kulturoznawstwa na UMK w Toruniu oraz fizjoterapii w Olsztyńskiej Szkole Wyższej im. Józefa Rusieckiego.
Fizjoterapeutka, terapeutka Integracji Sensorycznej, Terapeuta Ręki. Certyfikat uprawniający do prowadzenia diagnozy i terapii Integracji Sensorycznej zdobyła uczestnicząc w Klinice Terapeuty Integracji Sensorycznej w Wyższej Szkole Edukacja w Sporcie w Warszawie.Zajmuje się rehabilitacją neurologiczną. Ukończyła kurs podstawowy PNF. Wcześniej 5 lat pracowała w Fundacji Światło w Toruniu. Świetnie odnajduje się w pracy z dziećmi. W czasie terapii i zajęć wykorzystuje Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborn.
Prowadzi fizjoterapię w wadach postawy, terapię Integracji Sensorycznej i terapię ręki. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała w przedszkolu integracyjnym współpracując w zespole terapeutycznym wspierającym rozwój dzieci m.in. z Zespołem Aspergera i Spektrum Autyzmu. Wcześniej zajmowała się rehabilitacją neurologiczną w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym Fundacji Światło w Toruniu.
W grudniu 2022 została również certyfikowanym diagnostą w zakresie Baterii Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej.
Prywatnie zafascynowana tańcem tradycyjnym zarówno polskim jak i innych krajów europejskich.
Dzieci objęte programem Wczesnego Wspomagania zapraszamy na bezpłatne zajęcia grupowe i indywidualne z psychologiem, logopedą, pedagogiem, terapeutą SI lub fizjoterapeutą!
Serdecznie zapraszamy!
OFERTA
Diagnoza spektrum autyzmu
Przystań Szkraba MEDICA przeprowadza profesjonalną diagnozę dzieci w kierunku zaburzeń ze spectrum autyzmu. Na spotkania diagnostyczne zapraszamy dzieci i młodzież do 18 roku życia.
Terapia logopedyczna i neurologopedyczna
Nasz ośrodek to bezpieczna przystań dla każdego dziecka, które posiada trudności w rozwoju mowy i komunikacji.
Terapia Pedagogiczna
Pedagodzy Przystani Szkraba to specjaliści, którzy w holistyczny sposób starają się wesprzeć rozwój dziecka we wszystkich jego sferach.
Neuroflow- aktywny trening słuchowy
Pierwszy w Polsce interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z
zaburzeniami przetwarzania słuchowego oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń od 4 roku życia.
Dogoterapia
Dogoterapia jest metodą wspomagania terapii prowadzoną w Przystani Szkraba od 2012 roku.
Integracja Sensoryczna
Profesjonalna diagnoza procesów Integracji Sensorycznej oraz wnikliwa ocena rozwoju umiejętności motorycznych dziecka.
Terapia Ręki
Terapia ręki to ćwiczenia dłoni i palców, ale przede wszystkim ćwiczenia całego ciała.
Zajęcia Grupowe
Treningi umiejętności społecznych, Indywidualnie lub w parach, mini tusy, dogoterapia.
Dla rodzica
Konsultacje dla rodziców, terapię indywidualną dla rodziców, Interwencje kryzysowe, terapia par i terapia rodzin
Diagnoza ADHD
Przystań Szkraba MEDICA przeprowadza profesjonalną diagnozę dzieci w kierunku zaburzeń ADHD Na spotkania diagnostyczne zapraszamy dzieci od 6 roku życia.
Szkolenia
w zakresie spektrum autyzmu, zespołu Aspergera, alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się osób niemówiących (AAC)
Dzielna 1, 00-162 Warszawa
Dzielna 5, 00-162 Warszawa
KONTAKT
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE I SPRAWY BIEŻĄCE
Anna Izydorek - Koordynator Biura
adres mailowy: kontakt@przystanszkraba.pl
numer telefonu: +48 501 989 669
Kontakt telefoniczny:
poniedziałek, wtorek, czwartek: 8:00-16:00
środa: 11:00-19:00
piątek: 9:00-17:00
KONSULTACJE I DIAGNOZY
Magdalena Mierzejewska - Koordynator Biura
adres mailowy: kontakt@przystanszkraba.pl
numer telefonu: +48 798 279 282
Kontakt telefoniczny:
poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 9.00-14.00
ZAJĘCIA GRUPOWE TUSY
Urszula Krajewska - Koordynator zajęć grupowych
adres mailowy: grupyprzystan@gmail.com
numer telefonu: +48 517 480 060
Kontakt telefoniczny:
wtorek, czwartek: 09.00 – 12.00.
W pozostałych terminach zapraszamy do kontaktu mailowego 🙂
ZARZĄD FIRMY
Dyrektor: +48 600 526 383 - Maria Skrzypiec Sjoholm
Wicedyrektor: +48 509 950 639 - Maja Szymor
Santander Bank Polska S.A., Ośrodek Terapeutyczny Przystań Szkraba, 55 1090 2835 0000 0001 2319 6515
Santander Bank Polska S.A., Ośrodek Terapeutyczny Przystań Szkraba, 59 1090 1753 0000 0001 4353 5169