Logopedzi

Sylwia Osiecka
Logopeda, pedagog specjalny.
Absolwentka logopedii z audiologią o specjalności klinicznej na Uniwersytecie Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie oraz studiów podyplomowych pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas praktyk w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz pracy w przedszkolu specjalnym prowadząc zajęcia indywidualne oraz grupowe z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną, MPD, zespołami genetycznymi, opóźnionym rozwojem mowy, trudnościami w jedzeniu oraz komunikacji.
Rozwiń
- Wspomagające i alternatywne sposoby komunikowania się (I, II stopień)
- Gesty GORAw ujęciu praktycznym
- Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia
- Poczytaj ze mną – o czytaniu uczestniczącym słów kilka
- Program Boardmaker jako narzędzie do tworzenia pomocy do komunikacji dla osób z trudnościami w porozumiewaniu się
- Wspomaganie karmienia dzieci z MPD
- Masaż Shantala w terapii logopedycznej i wspomaganiu rozwoju dziecka. Masaż logopedyczny- warsztat praktyczny
- Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii- kinesiotaping medyczny
- Terapia manualna w logopedii
- PUMO. Program usprawniania motoryki oralnej
- Niemowlak u logopedy I. Opieka logopedyczna nad niemowlęciem
- Niemowlak u logopedy II Miobobo krótkie wędzidełko języka u niemowląt- podejście praktyczne
- Wady artykulacyjne spółgłosek i samogłosek oraz ich korygowanie
- Terapia zaburzeń artykulacyjnych w praktyce logopedycznej
- Terapia ręki i zaburzenia funkcji pisania wg metody SIhand®

Katarzyna Abramczyk-Błachnio
Logopeda, filolog polski
Skończyła filologię polską na Uniwersytecie Warszawskim i logopedię na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Przez wiele lat pracowała jako redaktor i sekretarz redakcji w miesięczniku dla rodziców „Mam dziecko”, w którym pisała artykuły na temat zdrowia, rozwoju i wychowania dzieci. W pewnym momencie swojego życia zawodowego poczuła, że pragnie wspierać dzieci i ich rodziców nie tylko słowem pisanym, ale przede wszystkim w działaniu. Została więc logopedą. Skończyła 1,5-roczny staż logopedyczny w Fundacji Synapsis. Doświadczenie logopedyczne zdobywała, pracując w przedszkolu terapeutycznym Fundacji Synapsis, szkole podstawowej dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu „Przylądek” w Parzniewie koło Pruszkowa oraz w przedszkolu publicznym. Jako logopeda stara się jak najlepiej poznać dziecko – jego możliwości, zainteresowania i deficyty.
Rozwiń
Ukończone kursy i szkolenia: * Obsługa i wykorzystanie programu MÓWik w terapii i życiu codziennym osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi * Opóźniony rozwój mowy. Kreatywne postępowanie logopedyczne (Agata GładowiczBojarska) * Masaż logopedyczny dziecka od podstaw * Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka * Echolalia – czy można z niej skorzystać? (Joanna Wójtowicz-Pałasz) * Logorytmika w praktyce: zastosowanie w terapii opóźnień w rozwoju mowy oraz w terapii dyslalii (Anna Walencik-Topiłko) * Wczesna nauka czytania metodą globalno-sylabową * Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania (organizowane przez Centrum Metody Krakowskiej) * „Słyszysz szelest, szum czy syczenie?”. O terapii seplenienia (bocznego i międzyzębowego). * „Straszny rabarbar?!”. O terapii rotacyzmu * Czytanie uczestniczące * Połykanie i pozycja spoczynkowa języka (Iwona Michalak-Widera) * Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWIK w terapii osób niemówiących (Ewa Grzelak) * Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących – szkolenie prowadzone przez Alinę Smyczek (I stopień) * Makaton – I i II stopień * Zastosowanie programu Boardmaker and Speaking Dynamically Pro w terapii osób z trudnościami w porozumiewaniu się (I stopień) * Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem (organizowane przez Fundację Synapsis) * Wczesna interwencja logopedyczna dzieci do 3. roku życia * Terapia logopedyczna dziecka z autyzmem

Ewelina Pokaluk
Logopeda, terapeuta słuchu metodą Tomatisa.
Logopeda, terapeuta słuchu metodą Tomatisa. Ukończyła filologię polską i logopedię na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Swoje pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała pracując jako logopeda w Fundacji „Synapsis”, gdzie ukończyła dwuletnie Studium Pomocy Dzieciom Autystycznym i ich Rodzinom. Od wielu lat w praktyce wykorzystuje zdobytą wiedzę pracując w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi, gdzie prowadzi terapię z dziećmi ze spectrum autyzmu, Zespołem Aspergera, afazją wczesnodziecięcą, niepełnosprawnością intelektualną, czy niedosłuchem. Nauczyciel z wyboru i pasji.
Rozwiń
UKOŃCZONE SZKOLENIA.
2019: Szkolenie „Praktyczne metody pracy z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami w szkole – czyli przyjazna terapia behawioralna wobec zaburzeń zachowania – „Poza schematami” Warszawa.
2016: Szkolenie z zakresu stymulacji audio – psycho – fonologicznej metodą prof. A.A. Tomatisa. Centrum Audio-Psycho-Fonologii „ESPACE” Warszawa.
2013: Kurs wprowadzający do metody wideotreningu komunikacji. Fundacja PLUS Kraków.
2012: Kurs „Istota i terapia jąkania”. Centrum Kształcenia Dobra Kadra Warszawa.
2011: Warsztaty „Uczeń z wadą słuchu w szkole”. Fundacja Echo.
2011: Konferencja „Jak pomóc dziecku z afazją wczesnodziecięcą”. WCIES Warszawa.
2004: Kurs „Wielospecjalistyczna terapia dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia” CMPPP Warszawa
2004: Kurs „Wczesna diagnostyka i wspomaganie dziecka ryzyka z zastosowaniem metody Castillo Moralesa”. CMPPP Warszawa.
2004: Warsztaty „Komunikacja, ustawiczna edukacja i praca dorosłych osób z autyzmem. Doświadczenia ośrodka w Norynberdze. Fundacja „Synapsis” Warszawa.
2002: Szkolenie „Dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi” Krajowe Centrum Edukacji Nauczycieli Warszawa.
NEUROLOGOPEDZI

Marta Tołwińska
Neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny, pedagog specjalny, nauczyciel przedszkolny.
Praca z drugim człowiekiem jest moją pasją, dlatego praca z dziećmi i wspieranie ich rozwoju stało się naturalną ścieżką rozwoju. W pracy zawodowej bardzo cenię współpracę z innymi specjalistami. Pracuję z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami rozwoju mowy i języka. Rozwijam warsztat pracy w zakresie AAC. Najlepszą nagrodą jest dla mnie uśmiech pacjenata i jego kolejny, choćby maleńki krok naprzód.
Rozwiń
– Państwowa Szkoła Wyższa – specjalność Wychowanie przedszkolne z edukacją wczesnoszkolną. Od 2014 r. pracuję jako nauczyciel przedszkolny w jednym z warszawskich przedszkoli publicznych. Ruch, muzyka, taniec, śpiew towarzyszą mi każdego dnia. Dzięki tej pracy moja kreatywność nie zna granic!
– Akademia Pedagogiki Specjalnej – studia podyplomowe na kierunku Logopedia. Doświadczenie zawodowe zdobywałam odbywając liczne praktyki, pracując jako mobilny logopeda i pracując w przedszkolu integracyjnym.
– Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi, Studia podyplomowe:
Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Dlaczego? Bo lubię wiedzieć więcej!
– AWF – z ogromną energią spełniałam się zawodowo w branży fitness prowadząc zajęcia z dorosłymi i dziećmi.
– Obecnie studentka studiów podyplomowych na kierunku Neurologopedia profilowana – specjalność Wczesna interwencja logopedyczna.
Szkolenia i kursy:
– Obsługa i wykorzystanie programu MÓWik w terapii i życiu codziennym osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi – E. Dawidek
– Niemowlak u logopedy cz.I- M. Machoś
– Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością- poziom I i II- M. Jerzyk
– Projekt DogadAAC się!- Fundacja GenerAACja
– MAKATON- I i II stopień- B.B. Kaczmarek
– Elastyczny Terapeutyczny Taping w Logopedii- M. Brychcy
– Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia- podejście autorskie- E. Mendala-Kwoczek
– Oddychanie w praktyce logopedycznej- M. Rządzka
– Gesty GORA w ujęciu praktycznym- G. Lorens
– ORM- autorska metoda terapii- I. Michalak-Widera
– SI w terapii logopedycznej dziecka z ASD- M. Wiśniewska
– Napięcie mięśniowe w praktyce logopedycznej- A. Kaczyńska
– Terapia logopedyczna Małego Dziecka z autyzmem- J. Wójtowicz-Pałasz
– Dziecko z uszkodzeniami korowymi- A. Kaczyńska
– Masaż logopedyczny dziecka od podstaw- A. Kożdoń
– Oligofazja- terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną- R.Bronisz
– Pragnozja- terapia osób z zaburzeniami mowy nabytymi na skutek ogniskowych uszkodzeń prawej półkuli mózgu- T. Lewicka
– Seplenienie międzyzębowe, boczne- B. Nedwidek
– Ankyloglosja- krótkie wędzidełko języka- A. Rosińska
– Mowa bezdźwięczna, Rotacyzm- A.Rosińska
– Diagnoza i terapia rynolalii- A. Rosińska
– Terapia dziecka z wadą słuchu- R. Bronisz
– Logorytmika dla smyka- Cognitus
– Metody aktywnego słuchania muzyki wg. Batii Strauss
– Terapia ręki w zakresie Teorii Integracji Sensorycznej- Z. Przyrowski
– Napięcie mięśniowe i jego wpływ na funkcjonowanie i mowę dziecka
– Dziecko afatyczne w przedszkolu/szkole

Katarzyna Życka – Wojakowska
Neurologopeda, pedagog, specjalista terapii widzenia
Ukończyłam 5-letnie studia magisterskie na WSP TWP im. Korczaka w Warszawie oraz wiele szkoleń doskonalących i kwalifikacyjnych, m.in. w zakresie: zaburzenia karmienia u dzieci – spojrzenie interdyscyplinarne, dysfagia – objaw zab. karmienia, jedzenia i połykania, diagnoza i terapia funkcji wzrokowych IMPULS SYSTEM w trudnościach w czytaniu i pisaniu, metody krakowskiej, III stopniowa Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem.
Rozwiń
Szkolenia 2022:
VI 2022 Szkolenie ,,Obsługa i wykorzystanie programu MÓWik w terapii i życiu codziennym osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi” prowadzący: Pani Elżbieta Dawidek. Przystań Szkraba, Warszawa

MGr Marta Ziębaczewska
Neurologopeda, pedagog specjalny
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna, specjalność- logopedia oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie na kierunku- neurologopedia. Ukończyła 1,5 roczny staż logopedyczny w Fundacji Synapsis.
Rozwiń
Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując jako logopeda/neurologopeda w Ośrodkach Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczych oraz ośrodkach rehabilitacyjnych . Od początku drogi zawodowej pracuje z dziećmi z uszkodzeniami neurologicznymi, niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, a także prowadzi profilaktykę logopedyczną w ramach wczesnej interwencji logopedycznej.
W kręgu jej zainteresowań logopedycznych znajduje się przede wszystkim rozwijanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej, terapia karmienia, usprawnianie funkcji pokarmowych a także rozwijanie słownika biernego i czynnego u dzieci z opóźnionym i zaburzonym rozwojem mowy. Ukończyła liczne kursy i szkolenia m.in.:
- Problemy żywieniowe w dzieciństwie. Dysfagia dziecięca badanie- ocena-interwencja według metody NDT Boobath/ Dore Blom
- Wczesne wspomaganie funkcji oralnych dziecka w świetle NDT Bobath, moduł 1, 2/ A. Łada
- Diagnoza i terapia dysfagii/ Dominika Lisiecka
- Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych. Diagnoza, metody terapii/ Mira Rządzka
- Diagnoza i mioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych u noworodków i niemowląt/ Mira Rządzka
- Żywienie pozajelitowe i dojelitowe w warunkach szpitalnych i domowych/ J.Książyk
- Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu wg Marsha D. Klein i Tracy A. Delaney/ M.Szmaj
- Karmienie terapeutyczne Human Touch/ M. Habik
- Żywienie niemowląt i małych dzieci; BLW dla specjalistów/ M. Jackowska
- Dysfagia w pediatrii i neonatologii/ A. Karaś
- Wspomaganie karmienia dziecka z MPD; Jak rozwijać umiejętność doustnego jedzenia u dzieci karmionych przez PEG i sondę / M. Przeździęk
- Kinesio Taping w logopedii/ Esther de Ru
- Makaton- Program Rozwoju komunikacji –poziom 1, 2
- PECS
- Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się- stopień 1, 2/ J. Jaszczuk, I. Stępniewicz
- AAC-metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji/ A. Smyczek
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością stopień 1, 2 /M. Jerzyk
- Model wykorzystania AAC w praktyce edukacyjnej szkół i rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi /M. Grycman

Magda Radecka (Tyc)
Neurologopeda
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończyła studia licencjackie i magisterskie na kierunku logopedia ogólna i kliniczna. Swoją wiedzę poszerzała również podczas rocznych studiów podyplomowych z zakresu neurologopedii na Uczelni Łazarskiego. W swoich pracach dyplomowych poruszyła tematykę problemów komunikacyjnych osób z zespołem Downa, a także skupiła się na rzadkiej chorobie ośrodkowego układu nerwowego oraz związanej z nią dyzartrią spastyczną i dysfagią. Doświadczenie zawodowe zdobywała na licznych praktykach studenckich w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach opieki zdrowotnej oraz pracy w przedszkolu integracyjnym i centrum terapii prowadząc diagnozę i terapię logopedyczną dzieci z dyslalią, opóźnionym rozwojem mowy, afazją dziecięcą, mutyzmem, jąkaniem, a także spektrum autyzmu.
Rozwiń
Swoją wiedzę i umiejętności stale poszerza na licznych kursach i szkoleniach, m.in.:
- Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej- Prof.dr hab. Danuta Pluta- Wojciechowska
- FTM- Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna- Prof. Dr hab. Danuta Pluta- Wojciechowska
- Ankyloglosja- krótkie wędzidełko języka
- Seplenienie międzyzębowe- diagnoza, metody korekcji i terapia na przykładzie głosek szeregu syczącego
- Seplenienie boczne- diagnoza, metody korekcji i terapia na przykładzie głosek szeregu syczącego
- Funkcje prymarne-diagnoza i terapia
- Napięcie mięśniowe w logopedii
- Rotazycm, Lambdacyzmj i głoska [j]- Dr n. hum. Iwona Michalak Widera
- ORM- autorska metoda terapii- Dr n. hum. Iwona Michalak Widera
- Mowa bezdźwięczna, kinestezja artykulacyjna i głoski f/v – Dr n. hum. Iwona Michalak Widera
- Połykanie i pozycja spoczynkowa języka- Dr n. hum. Iwona Michalak Widera.
- Międzyzębowa wymowa t,d,n,l oraz słuch mowny- Dr n. hum. Iwona Michalak Widera
- Masaż logopedyczny sfery orofacjalnej
- Konferencja pod patronatem Polskiego Związku Logopedów pt. „Terapia jąkania u osób dorosłych”
- Efektywne strategie AAC w pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy

mgr Nina Zarzycka
Neurologopeda, pedagog specjalny, certyfikowany terapeuta koncepcji RCM (R. Castillo Morales w ujęciu Marianeli Sol Pernuzzi), certyfikowany terapeuta metody ESDM, terapeuta AAC.
Absolwentka logopedii, surdopedagogiki i pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Studia podyplomowe z zakresu „Wczesnej Interwencji Logopedycznej” ukończyła na Uniwersytecie Gdańskim. Absolwentka Studiów Neurologopedii z Wczesną Interwencją Logopedyczną, prowadzonych na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Obecnie słuchaczka studiów podyplomowych z zakresu „Integracji Sensorycznej z Terapią Ręki”.
Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobyła – pracując jako logopeda – w ośrodkach terapeutycznych w Warszawie. Obecnie pracuje jako neurologopeda na Oddziale Gastroenterologii, Hepatologii, Zaburzeń Odżywiania i Pediatrii Instytutu „Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka”, Ośrodku terapeutycznym „Przystań Szkraba”, Centrum Terapii Logopedycznej „Adesse” w Warszawie.
Zawód logopedy jest jej pasją, a praca z dziećmi – niewyczerpanym źródłem inspiracji, radości i satysfakcji. W terapii logopedycznej ważne jest dla niej holistyczne podejście, oparte na dobrej relacji i zaufaniu.
Rozwiń
Ukończyła następujące kursy i szkolenia:
– Koncepcja RCM (Rodolfo Castillo Moralesa w ujęciu Marianeli Sol Pernuzzi) w terapii dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi; uzyskanie certyfikatu terapeuty RCM;
– Kurs całościowy ESDM (Early Start Denver Model) – uzyskanie międzynarodowego certyfikatu terapeuty ESDM;
– Dysfagia pediatryczna – diagnostyka i terapia, A.M. Pękacka-Egli;
– Pediatric feeding disorders, moduł I, II, III, A. Kaczyńska, M. Przeździęk;
– Połykanie, techniki manualne, A. Regner;
– Gryzienie niejedną ma twarz, E. Winnicka;
– Miofunkcjonalny aspekt terapii karmienia, A. Kaczyńska, M. Przeździęk;
– Od mówienia do karmienia. Specjalistyczne narzędzia wspierające terapię neurologopedyczną, A. Jaźwińska-Chren;
– Karmienie przez zgłębnik nosowo-żołądkowy, gastrostomię odżywczą w praktyce logopedy” A. Kaczyńska, M. Przeździęk;
– Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii – podejście praktyczne, A. Kaczyńska, E. Wojewoda;
– Elastyczny terapeutyczny taping w logopedii/neurologopedii, podejście Ester de Ru, M. Brychcy;
– Masaż logopedyczny i terapia manualna kompleksu ustno-twarzowego w praktyce – holistyczny program wsparcia pacjenta z wyzwaniami, A. Kaczyńska, E. Wojewoda;
– Diagnoza i terapia miofunkcjonalna, A. Rosińska;
– Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie, E. Mendela-Kwoczek;
– Stymulacja traktu ustno-twarzowego, M. Gawryl;
– Miofunkcja – diagnoza i stymulacja u noworodków i niemowląt, M. Rządzka;
– Niemowlak u logopedy „Miobobo”, cz. I, II, M. Machoś;
– Program usprawniania motoryki oralnej (gryzaki w profilaktyce i terapii logopedycznej – PUMO i pozycja spoczynkowa języka, M. Machoś;
– Neurorehabilitacja twarzoczaszki AWI (moduł I), P. Hawryluk;
– Szkolenie III stopnia Skala oceny wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego (SOWKUT), A. Kaczyńska, M. Wiśniewska;
– Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów (GORA), G. Lorens;
– Monitorowanie rozwoju niemowląt i małych dzieci w Polsce w kierunku Spektrum Zaburzeń Autystycznych: The Social Attention and Comunication Study – Revised (SACS-R) dr J. Barbaro;
– Warsztat wprowadzający PODD, K. Włodarczyk;
– Alternatywne i Wspomagające Sposoby Porozumiewania się (AAC), poziom zaawansowany, J. Jaszczuk, I. Stępniewicz;
– Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC), A. Smyczek;
– Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC) A. Smyczek;
– Szkolenie zaawansowane z zakresu Programu Rozwoju Komunikacji „Makaton”, B. Kaczmarek;
– Szkolenie z zakresu diagnozy AAC. Stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących z użyciem narzędzia „Sprawdź jak się porozumiewam”, M. Grycman;
– Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I, II stopień, M. Grycman;
– Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy – wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0 do 2 r.ż. M. Łukaszewska;
– Staż logopedyczny w Ambulatoryjnym Ośrodku Diagnostyczno-Terapeutycznym Fundacji „Synapsis”, Warszawa;
– Kurs Opieka nad dzieckiem niepełnosprawnym i zagrożonym niepełnosprawnością”, Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”;
– Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, Ośrodek Diagnostyczno- Terapeutyczny Fundacji „Synapsis”;
– Podstawy ortodoncji z uwzględnieniem dysfunkcji narządu żucia i leczenia aparatami czynnościowymi, Orto-Fan, Warszawa;
– Język migowy dla pracowników socjalnych, I, II stopień, Warszawa;
– Elementy metody werbo-tonalnej, część 1, 2, Warszawa.

mgr Marta godlewska – aktualnie urlop macierzyński
Neurologopeda, nauczyciel techniki mowy i emisji głosu.
Logopeda z pasją. Pasją brzmienia i mówienia. Interesuje ją tworzenie dobrego klimatu wśród otaczających ją ludzi. Cieszy się, kiedy może poznać „nowe” – człowieka, pogląd, muzykę, zabawę… Lubi robić „inaczej niż wszyscy”. Uwielbia rozmawiać i przebywać z ludźmi. W Poradni mówią na nią „człowiek renesansu”. Naprawi wiele, od długopisu po drukarkę. Ale to „naprawa mowy” cieszy się jej największym zainteresowaniem. Z radością wspiera najmłodszych i tych nieco starszych podopiecznych naszej Poradni. Opóźniony czy zaburzony rozwój mowy – zawsze dąży do tego, by móc rozprawić się z każdym. Z większością Szkrabów się dogada. Zagląda im do buzi i z uwagą przygląda się funkcjom prymarnym układu artykulacyjnego. Dostaje skrzydeł, kiedy dziecko opanuje nową umiejętność. Jeśli zza drzwi gabinetu słychać entuzjastyczne „hura”, to wiedz, że właśnie się udało.
Rozwiń
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej (logopedia), Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (kształcenie głosu i mowy – emisja głosu) oraz niebawem Uczelni Łazarskiego (neurologopedia).
Ostatnio ukończone kursy i szkolenia:
XI 2017: „Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym”, Warszawa
IX 2017: „Podejście Verbal Behavior (VB) i zastosowanie narzędzia VB- MAPP w terapii trudności komunikacyjnych u dzieci o zaburzonym rozwoju”, Warszawa
III 2017: „Rehabilitacja zaburzeń głosu”, Warszawa
II-III 2017: Dwustopniowe szkolenie zakończone certyfikatem: „Współpraca ortodonty i logopedy w terapii osób z zaburzeniami czynnościowymi układu stomatognatycznego – diagnoza, planowanie i prowadzenie terapii”, Warszawa
I 2017: „Logopedyczna diagnoza i terapia zaburzeń układu ruchowego narządu żucia”, Warszawa,
2013 – 2015: Kształcenie głosu i mowy, studia podyplomowe, SWPS
III 2014: Szkolenie „Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC)” prowadzone przez Alinę Smyczek. Warszawa, Przystań Szkraba.
X 2013: Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka – strategie leczenia wg Marsha D. Klein i Tracy A. Delaney
VI 2013: Szkolenie „Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I, II stopień” (wg metody dr Magdaleny Grycman)
IV 2013: Szkolenie z zakresu diagnozy AAC (wg metody dr Magdaleny Grycman)
IV 2013: Szkolenie zaawansowane z zakresu Programu Rozwoju Komunikacji „Makaton”
2012: Staż logopedyczny w Ambulatoryjnym Ośrodku Diagnostyczno-Terapeutycznym Fundacji „Synapsis”
IV 2012: Opieka nad dzieckiem niepełnosprawnym i zagrożonym niepełnosprawnością
III 2012: Szkolenie podstawowe z zakresu Programu Rozwoju Komunikacji „Makaton”
III 2012: Terapia ręki i umiejętności grafomotorycznych
X 2011: Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem
X 2011: Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci
2019 – Szkolenie – Dziecięca Apraksja mowy – diagnoza i terapia – Ewa Grzelak

mgr aleksandra bobrowicz – aktualnie urlop macierzyński
Neurologopeda
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, ukończyła studia licencjackie oraz magisterskie na kierunkach filologia polska oraz logopedia, a także studia podyplomowe z neurologopedii. Doświadczenie zawodowe zdobywała przede wszystkim pracując w Przychodni Rehabilitacyjnej dla Dzieci i Młodzieży oraz Centrum Intensywnej Terapii Olinek. Pod opieką miała pacjentów z różnymi zaburzeniami mowy i komunikacji, a także z trudnościami w przyjmowaniu pokarmów, zajmowała się również profilaktyką i wczesną interwencją neurologopedyczną dzieci zdrowych, obciążonych neurologicznie lub których rozwój przebiega nieharmonijnie.
Rozwiń
Ukończone szkolenia, warsztaty, konferencje:
Szkolenie: Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowySzkolenie: Wczesne zaburzenia funkcji oralnych (pokarmowych, oddechowych i fonacyjnych) u noworodkówi niemowląt z grupy ryzyka obciążenia ciążowo- porodowegoSzkolenie: Wczesna diagnoza i stymulacja logopedycznaSzkolenie: Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych. Diagnoza, metody terapiiSzkolenie: Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowychSzkolenie: Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)Szkolenie: Obsługa i wykorzystanie programów MÓWik i Boardmaker w terapii i edukacji dzieci niemówiącychSzkolenie: Makaton (I stopień)Szkolenie: Terapia pozycji oralnejSzkolenie: Logopedyczna diagnoza i terapia zaburzeń układu ruchowego narządu żuciaSzkolenie: Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopediiSzkolenie: Terapia manualna w logopediiSzkolenie: Terapia miofunkcjonalnaSzkolenie: Karmienie Terapeutyczne Human TouchSzkolenie: Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznymSzkolenie: Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznieWarsztaty: Wykorzystanie zabaw fonacyjnych w terapii logopedycznej najmłodszych dzieciWarsztaty: Stymulacja sfery ustno-twarzowej z wykorzystaniem innowacyjnych pomocy logopedycznych (aplikatory wieloigłowe dr Lypako, chevy tubes)Konferencja: Autyzm – jak zrozumieć i jak pomóc?Konferencja: Oblicza logopediiKonferencja: Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa NeuromowaKonferencja: III Ogólnopolska Konferencja Europejski Dzień Logopedy – Wczesna Interwencja Logopedyczna


mgr Ewelina Sałańska – obecnie na urlopie wychowawczym
Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, audiolog ogólny.
Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, ukończyła Logopedię z audiologią oraz Pedagogikę Specjalną (oligofrenopedagogika i edukacja plastyczna). Ukończyła także studia podyplomowe z Neurologopedii (Uniwersytet Rzeszowski) i Wczesne Wspomaganie Rozwoju Małych Dzieci ze Złożonymi Zaburzeniami oraz Wspieranie ich Rodzin (Akademia Pedagogiki Specjalnej).
Rozwiń
W swojej pracy dąży do tego, aby prowadzona przez nią terapia była nie tylko miłym, interesującym doświadczeniem, ale przede wszystkim skutecznym elementem oddziaływań specjalistycznych.
Ukończyła następujące kursy oraz szkolenia:
2017 – Kurs Johansen IAS – uzyskanie certyfikatu oraz tytułu Providera – Terapeuty JIAS
2016 – Szkolenie I stopnia Integracji Sensorycznej, prowadzone przez dr n. med. Marię
Borkowską i mgr Aleksandrę Owczarz –Jankowską, APS
2016 – Elementy Metody Werbo – Tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (cz.I), prowadzone przez dr n. hum. Annę Prożych, APS
2016 – Sylabowy sposób nauki czytania dla uczniów o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych, WCIES
2016 – Kurs wprowadzający do metody Wideotreningu Komunikacji, Fundacja PLUS
2015 – Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC), prowadzone przez Alinę Smyczek. Warszawa, Przystań Szkraba
2015 – Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych, prowadzone przez dr Annę Regner, Warszawa, Centrum Kształcenia Dobra Kadra
2015 – Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC), prowadzone przez Alinę Smyczek. Warszawa, Przystań Szkraba
2014 – KORP – Narzędzie diagnozy i rozwoju dziecka od 1 miesiąca do 9 roku życia, prowadzone przez mgr Elżbietę Bogacz i mgr Annę Bogacz oraz otrzymanie certyfikatu uprawniającego do wykorzystania narzędzia
2014 – Makaton – szkolenie podstawowe, uzyskanie certyfikatu uprawniającego do posługiwania się tą metodą
2014 – Wczesna interwencja – torowanie kompleksu ustno-twarzowo- obręczowego. Warsztaty prowadzone przez Fizjoterapeutę, Specjalistę NDT- Bobath, NDT-Bobath Baby dr Łukasza Przygodę
2014 – Działania logopedy w trójkącie pacjent – rodzic– terapeuta, prowadzone przez mediatora oraz certyfikowanego terapeutę behawioralnego mgr Agnieszkę Kotowicz 2014 – Stymulowanie procesu mowy i języka. Wykorzystanie Symultaniczno-Sekwencyjnej Metody Nauki Czytania® oraz Programu Rozwoju Komunikacji Makaton, prowadzone przez neurologopedów i pedagogów z Uniwersytetu Śląskiego: mgr Łucję Skrzypiec oraz mgr Bogumiłę Wilk
2013 – Warsztaty Neurologopedyczne Moduł I: Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z pobieraniem pokarmów i nadawaniem mowy, prowadzone przez Neurologopedę Klinicznego i Specjalistę NDT SLT-Senior Tutor Aleksandrę Ładę
2013 – Pomoc psychologiczna dziecku w sytuacji rozwodu rodziców i rekonstrukcji rodziny, organizowane przez Psychologiczne Centrum Rozwoju w Lublinie
2013 – Diagnoza i terapia Opóźnionego Rozwoju Mowy, organizowane przez Lubelski Oddział Polskiego Towarzystwa Logopedycznego
2013 – Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących – poziom podstawowy, organizowane przez Stowarzyszenie na rzecz Propagowania Wspomagających Sposobów Porozumiewania się „Mówić bez Słów” w Warszawie
2012 – Szkolenie – warsztat edukacyjny: Terapia behawioralna I stopień. Terapia behawioralna w pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi rozwojowo (ADHD, Autyzm, zespół Aspergera, zespół Retta), organizowane przez Psychologiczne Centrum Rozwoju w Lublinie
2011 – Szkolenie: Dziecko z dysleksją – jak je rozpoznać, jak mu pomóc? organizowane przez Centrum Dyslektyczne Trampolina
2011 – Kurs podstawowy I stopnia w zakresie Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, organizowany przez Centrum Szkoleń EDUCO – uprawnienia do pracy tą metodą
2010 – Kurs doskonaląco – doszkalający: Metoda M. Ch. Knill, organizowany przez Niepubliczną Placówkę Doskonalenia i Dokształcania EUREKA – uprawnienia do pracy tą metodą
2010 – Szkolenie: Wspomaganie dziecka w procesie rozwoju mowy. Propozycja programu logoterapeutycznego, organizowane przez Lubelski Oddział Polskiego Towarzystwa Logopedycznego
mgr Dorota Nakielska
Neurologopeda, terapeuta wczesnej interwencji. Terapeuta komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Ukończyła Akademię Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Zamiłowanie do logopedii zrodziło się w radiu. Pracowała na antenie radia ChilliZet, Radia ZET oraz Polskiego Radia. Od 2014 r. prowadzi terapię logopedyczną dzieci z wadami wymowy, ze spektrum autyzmu, z zespołami genetycznymi, opóźnionym rozwojem mowy, trudnościami w jedzeniu oraz komunikacji. Doświadczenie logopedyczne zdobywała m.in. w Szkole Podstawowej „Przylądek” dla dzieci ze spektrum autyzmu w Pruszkowie, Publicznym Przedszkolu, oraz Centrum Integracji, Edukacji i Terapii Zajęciowej First Step w Warszawie. Pracuje z dziećmi wykorzystując techniki AAC. Od 2017 roku jest również terapeutą wczesnej interwencji. (APS- Wczesna Interwencja – Pomoc Dziecku i Rodzinie – w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju, w tym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz opieki nad małym dzieckiem.)
Rozwiń
Dzieci objęte programem Wczesnego Wspomagania zapraszamy na bezpłatne zajęcia grupowe i indywidualne z psychologiem, logopedą, pedagogiem, terapeutą SI lub fizjoterapeutą!
Serdecznie zapraszamy!
OFERTA
Diagnoza spektrum autyzmu
Przystań Szkraba przeprowadza profesjonalną diagnozę dzieci w kierunku zaburzeń ze spectrum autyzmu. Na spotkania diagnostyczne zapraszamy dzieci w wieku od 1 r.ż do 12 lat.
Terapia logopedyczna i neurologopedyczna
Nasz ośrodek to bezpieczna przystań dla każdego dziecka, które posiada trudności w rozwoju mowy i komunikacji.
Terapia Pedagogiczna
Pedagodzy Przystani Szkraba to specjaliści, którzy w holistyczny sposób starają się wesprzeć rozwój dziecka we wszystkich jego sferach.
Neuroflow- aktywny trening słuchowy
Pierwszy w Polsce interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z
zaburzeniami przetwarzania słuchowego oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń od 4 roku
życia.
Integracja Sensoryczna
Profesjonalna diagnoza procesów Integracji Sensorycznej oraz wnikliwa ocena rozwoju umiejętności motorycznych dziecka.
Terapia Ręki
Terapia ręki to ćwiczenia dłoni i palców, ale przede wszystkim ćwiczenia całego ciała.
Dogoterapia
Dogoterapia jest metodą wspomagania terapii prowadzoną w Przystani Szkraba od 2012 roku.
Zajęcia Grupowe
Treningi umiejętności społecznych, Indywidualnie lub w parach, mini tusy, dogoterapia.
Szkolenia
w zakrasie spectrum autyzmu, syndromu aspargera, alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC)
Dla rodzica
Konsultacje dla rodziców, terapię indywidualną dla rodziców, Interwencje kryzysowe, terapia par i terapia rodzin
Dzielna 1, 00-162 Warszawa
Dzielna 5, 00-162 Warszawa
KONTAKT
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE I SPRAWY BIEŻĄCE
Anna Piotrowska - Koordynator Biura
adres mailowy: kontakt@przystanszkraba.pl
numer telefonu: +48 501 989 669
Kontakt telefoniczny:
poniedziałek, wtorek, czwartek: 8:00-16:00
środa: 11:00-19:00
piątek: 9:00-17:00
KONSULTACJE I DIAGNOZY
Magdalena Mierzejewska - Koordynator Biura
adres mailowy: kontakt@przystanszkraba.pl
numer telefonu: +48 798 279 282
Kontakt telefoniczny:
poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 9.00-15.00
ZAJĘCIA GRUPOWE TUSY
Urszula Krajewska - Koordynator zajęć grupowych
adres mailowy: grupyprzystan@gmail.com
numer telefonu: +48 517 480 060
Kontakt telefoniczny:
wtorek, czwartek: 09.00 – 12.00.
W pozostałych terminach zapraszamy do kontaktu mailowego 🙂
ZARZĄD FIRMY
Dyrektor: +48 600 526 383 - Maria Skrzypiec Sjoholm
Wicedyrektor: +48 509 950 639 - Maja Szymor
Bank Zachodni WBK, Ośrodek Terapeutyczny Przystań Szkraba, 55 1090 2835 0000 0001 2319 6515
Polityka Prywatności
Regulamin serwisu www
Dokumenty do pobrania
