Logopedzi
Sylwia Osiecka
Logopeda, pedagog specjalny, terapeutka SI, terapeutka AAC
Absolwentka logopedii z audiologią o specjalności klinicznej na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, studiów podyplomowych pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, studiów podyplomowych Integracja Sensoryczna w Wyższej Szkole Edukacja w Sporcie (Centrum Integracji Sensorycznej) w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas praktyk w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz pracy w przedszkolu specjalnym prowadząc zajęcia indywidualne oraz grupowe z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną, MPD, zespołami genetycznymi, opóźnionym rozwojem mowy, trudnościami w jedzeniu oraz komunikacji. Prowadziła również zajęcia z logorytmiki dla dzieci w grupach przedszkolnych, terapię indywidualną dzieci z wadami artykulacyjnymi, a także rozwijała mowę u małych dzieci z niedosłuchem. Wolne chwile spędza na basenie, jeździ rowerem, podróżuje po świecie. Z ciekawością poszerza swoje umiejętności zawodowe biorąc udział w szkoleniach, webinariach, konferencjach.
Rozwiń
– Wspomagające i alternatywne sposoby komunikowania się (I, II stopień)
– Gesty GORA w ujęciu praktycznym
– Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia
– Diagnoza i terapia karmienia
– Wspomaganie karmienia dzieci z MPD
– Napięcie mięśniowe w obszarze orofacjalnym – diagnoza i terapia
– Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii – kinesiotaping medyczny
– Terapia manualna w logopedii
– Elementy osteopatii w praktyce logopedycznej
– Elektrostymulacja w logopedii
– PUMO. Program usprawniania motoryki oralnej
– Niemowlak u logopedy II Miobobo krótkie wędzidełko języka u niemowląt – podejście praktyczne
– Wczesna nauka czytania metodą sylabową
– Terapia ręki i zaburzenia funkcji pisania wg metody SIhand®
– Poczytaj ze mną – o czytaniu uczestniczącym słów kilka
– Program Boardmaker jako narzędzie do tworzenia pomocy do komunikacji dla osób z trudnościami w porozumiewaniu się
– XII EDYCJA WARSZTATÓW WPROWADZAJĄCYCH PODD® – Fundacja GenerAACja
Karolina Cel-Łakomska
Logopeda, pedagog specjalny, psycholog, terapeuta AAC
Absolwentka kierunków: pedagogika specjalna o specjalizacji logopedia oraz psychologia społeczna na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Doświadczenie w pracy zdobyła podczas licznych praktyk w przedszkolach, szpitalu i ośrodkach terapii zajęciowej. Od 2009 r. pracuje jako logopeda w przedszkolach i placówkach terapeutycznych gdzie prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną głównie z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, z opóźnionym rozwojem mowy oraz dyslalią.
W swojej pracy stawia na zbudowanie bezpiecznej relacji z dzieckiem oraz dostosowanie do niego metod pracy. Bardzo dużą uwagę zwraca na umiejętność komunikacji u dzieci. W terapii dzieci z trudnościami komunikacyjnymi stosuje metody AAC. Stale poszerza swoją wiedzę i umiejętności by terapia przez nią prowadzona odpowiadała na potrzeby jej podopiecznych.
Rozwiń
– AAC w przedszkolu i szkole. Wspieranie rozwoju i funkcjonowania osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi
Katarzyna Abramczyk-Błachnio
Logopeda, filolog polski
Skończyła filologię polską na Uniwersytecie Warszawskim i logopedię na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Przez wiele lat pracowała jako redaktor i sekretarz redakcji w miesięczniku dla rodziców „Mam dziecko”, w którym pisała artykuły na temat zdrowia, rozwoju i wychowania dzieci. W pewnym momencie swojego życia zawodowego poczuła, że pragnie wspierać dzieci i ich rodziców nie tylko słowem pisanym, ale przede wszystkim w działaniu. Została więc logopedą. Skończyła 1,5-roczny staż logopedyczny w Fundacji Synapsis. Doświadczenie logopedyczne zdobywała, pracując w przedszkolu terapeutycznym Fundacji Synapsis, szkole podstawowej dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu „Przylądek” w Parzniewie koło Pruszkowa oraz w przedszkolu publicznym. Jako logopeda stara się jak najlepiej poznać dziecko – jego możliwości, zainteresowania i deficyty. Dzięki temu może opracować terapię uszytą na miarę potrzeb dziecka. W pracy lubi łączyć kompetencje logopedy i specjalisty od języka polskiego, dlatego szczególnie dobrze czuje się, pomagając dzieciom z zaburzonym rozwojem mowy i komunikacji. W wolnych chwilach uwielbia chodzić z kijkami po Lasku Bielańskim, słuchać dobrej muzyki i czytać książki z dziedziny literatury faktu. Prywatnie mama Hani i Franka.
Rozwiń
Ukończone kursy i szkolenia: * Obsługa i wykorzystanie programu MÓWik w terapii i życiu codziennym osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi * Opóźniony rozwój mowy. Kreatywne postępowanie logopedyczne (Agata GładowiczBojarska) * Masaż logopedyczny dziecka od podstaw * Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka * Echolalia – czy można z niej skorzystać? (Joanna Wójtowicz-Pałasz) * Logorytmika w praktyce: zastosowanie w terapii opóźnień w rozwoju mowy oraz w terapii dyslalii (Anna Walencik-Topiłko) * Wczesna nauka czytania metodą globalno-sylabową * Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania (organizowane przez Centrum Metody Krakowskiej) * „Słyszysz szelest, szum czy syczenie?”. O terapii seplenienia (bocznego i międzyzębowego). * „Straszny rabarbar?!”. O terapii rotacyzmu * Czytanie uczestniczące * Połykanie i pozycja spoczynkowa języka (Iwona Michalak-Widera) * Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWIK w terapii osób niemówiących (Ewa Grzelak) * Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących – szkolenie prowadzone przez Alinę Smyczek (I stopień) * Makaton – I i II stopień * Zastosowanie programu Boardmaker and Speaking Dynamically Pro w terapii osób z trudnościami w porozumiewaniu się (I stopień) * Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem (organizowane przez Fundację Synapsis) * Wczesna interwencja logopedyczna dzieci do 3. roku życia * Terapia logopedyczna dziecka z autyzmem
Ewelina Pokaluk
Logopeda, terapeuta słuchu metodą Tomatisa.
Logopeda, terapeuta słuchu metodą Tomatisa. Ukończyła filologię polską i logopedię na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Swoje pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała pracując jako logopeda w Fundacji „Synapsis”, gdzie ukończyła dwuletnie Studium Pomocy Dzieciom Autystycznym i ich Rodzinom. Od wielu lat w praktyce wykorzystuje zdobytą wiedzę pracując w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi, gdzie prowadzi terapię z dziećmi ze spectrum autyzmu, Zespołem Aspergera, afazją wczesnodziecięcą, niepełnosprawnością intelektualną, czy niedosłuchem. Nauczyciel z wyboru i pasji.
Rozwiń
UKOŃCZONE SZKOLENIA.
2019: Szkolenie „Praktyczne metody pracy z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami w szkole – czyli przyjazna terapia behawioralna wobec zaburzeń zachowania – „Poza schematami” Warszawa.
2016: Szkolenie z zakresu stymulacji audio – psycho – fonologicznej metodą prof. A.A. Tomatisa. Centrum Audio-Psycho-Fonologii „ESPACE” Warszawa.
2013: Kurs wprowadzający do metody wideotreningu komunikacji. Fundacja PLUS Kraków.
2012: Kurs „Istota i terapia jąkania”. Centrum Kształcenia Dobra Kadra Warszawa.
2011: Warsztaty „Uczeń z wadą słuchu w szkole”. Fundacja Echo.
2011: Konferencja „Jak pomóc dziecku z afazją wczesnodziecięcą”. WCIES Warszawa.
2004: Kurs „Wielospecjalistyczna terapia dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia” CMPPP Warszawa
2004: Kurs „Wczesna diagnostyka i wspomaganie dziecka ryzyka z zastosowaniem metody Castillo Moralesa”. CMPPP Warszawa.
2004: Warsztaty „Komunikacja, ustawiczna edukacja i praca dorosłych osób z autyzmem. Doświadczenia ośrodka w Norynberdze. Fundacja „Synapsis” Warszawa.
2002: Szkolenie „Dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi” Krajowe Centrum Edukacji Nauczycieli Warszawa.
Magda Horszowska-Jóźwicka
Logopeda, terapeuta AAC
Absolwentka logopedii na warszawskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła podyplomowe studia Rehabilitacja Dzieci z Dysfunkcjami Rozwojowymi na Wydziale Psychologii UW. Umiejętności w zakresie wspierania rozwoju dzieci i młodzieży zdobywała w ognisku wychowawczym nr 2 Powiślańskiej Fundacji Społecznej oraz w Przedszkolu Integracyjnym nr 247 w Warszawie. Odbyła dziewięciomiesięczny staż w Psychiatrycznym Oddziale Dziennym dla Dzieci i Młodzieży prowadzonym przez Mazowieckie Centrum Neuropsychiatrii, gdzie pracowała z dziećmi rozwijającymi się w spektrum autyzmu, z trudnościami w regulacji emocji, nadpobudliwością psychoruchową oraz innymi wyzwaniami rozwojowymi. Doświadczenia zawodowe ostatnich lat skłoniły ją do pogłębienia wiedzy na temat komunikacji alternatywnej i wspomagającej. Od lutego 2023 r. jako stażystka w Przystani Szkraba poznawała warsztat pracy terapeutów specjalizujących się w rozwijaniu komunikacji i umiejętności społecznych z wykorzystaniem AAC.
Rozwiń
Najważniejsze ukończone szkolenia i kursy:
– Jak wspomagać dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji (I, II i III moduł), prowadzenie: Angelika Łasocha, Olga Świeży (SYNAPSIS)
– Terapia dziecięcej apraksji mowy, opóźnionego rozwoju mowy, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia oraz Skojarzenia do mówienia, prowadzenie: Ewa Grzelak (wykładowca akademicki)
– Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych, prowadzenie: dr Marzena Machoś
– SMURF – Strategiczna Metoda Usprawniania Realizacji Fonemów, prowadzenie: prof. dr hab.Danuta Pluta-Wojciechowska
– Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie, prowadzenie: Ewelina Mendala-Kwoczek (wykładowca akademicki)
– Masaż logopedyczny oraz Terapia manualna dla logopedów w zaburzeniach artykulacji, prowadzenie: Klara Francuz-Matwiejczyk (fizjoterapeuta, logopeda)
– Funkcja połykania w kontekście terapii logopedycznej, prowadzenie: dr Mira Rządzka
– Warsztaty wywoływania głosek w ujęciu motorycznym, prowadzenie: Ewa Grzelak (wykładowca akademicki)
– Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii i neurologopedii – podejście Ester de Rue, prowadzenie dr Martyna Brychcy
– Dziecko z deficytem uwagi w gabinecie logopedycznym, prowadzenie: Joanna Pałasz (wykładowca akademicki)
– Terapia logopedyczna dziecka z wadą słuchu – warsztat praktyczny, prowadzenie: Renata Bronisz (wykładowca akademicki)
– Programowanie języka u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji, prowadzenie: Katarzyna Szłapa (neurologopeda)
– Zaburzenia rozumienia – strategie wspierające, prowadzenie: Agata Gładowicz-Bojarska (wykładowca akademicki)
– Afazja rozwojowa oraz Afazja motoryczna (diagnoza i postępowanie terapeutyczne) prowadzenie: Katarzyna Szłapa (neurologopeda)
– Guguhopla. Od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo-literowego, prowadzenie: dr Marzena Machoś
– Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensorycznym oraz Dziecko z nadwrażliwością dotykową w sferze oralne, prowadzenie: Marta Baj-Lieder (wykładowca akademicki)
– Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia, prowadzenie: Agnieszka Łucjanek (Poradnia dla dzieci z Autyzmem i ich Rodzin w Instytucie Psychiatrii i Neurologii)
– Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC), prowadzenie: Ewa Grzelak (wykładowca akademicki)
– Obsługa i wykorzystanie programu Mówik w terapii i życiu codziennym osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (część techniczna i metodyczna), prowadzenie: Andrzej Cwaliński (wykładowca akademicki)
NEUROLOGOPEDZI
Katarzyna Życka – Wojakowska
Neurologopeda, pedagog, specjalista terapii widzenia, terapeuta AAC
Ukończyłam 5-letnie studia magisterskie na WSP TWP im. Korczaka w Warszawie oraz wiele szkoleń doskonalących i kwalifikacyjnych, m.in. w zakresie: zaburzenia karmienia u dzieci – spojrzenie interdyscyplinarne, dysfagia – objaw zab. karmienia, jedzenia i połykania, diagnoza i terapia funkcji wzrokowych IMPULS SYSTEM w trudnościach w czytaniu i pisaniu, metody krakowskiej, III stopniowa Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem.
Rozwiń
Szkolenia 2022:
VI 2022 Szkolenie ,,Obsługa i wykorzystanie programu MÓWik w terapii i życiu codziennym osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi” prowadzący: Pani Elżbieta Dawidek. Przystań Szkraba, Warszawa
X 2024 XII EDYCJA WARSZTATÓW WPROWADZAJĄCYCH PODD® – Fundacja GenerAACja, Warszawa
MGr Marta Ziębaczewska
Neurologopeda, pedagog specjalny
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna, specjalność- logopedia oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie na kierunku- neurologopedia. Ukończyła 1,5 roczny staż logopedyczny w Fundacji Synapsis.
Rozwiń
W kręgu jej zainteresowań logopedycznych znajduje się przede wszystkim rozwijanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej, terapia karmienia, usprawnianie funkcji pokarmowych a także rozwijanie słownika biernego i czynnego u dzieci z opóźnionym i zaburzonym rozwojem mowy. Ukończyła liczne kursy i szkolenia m.in.:
- Problemy żywieniowe w dzieciństwie. Dysfagia dziecięca badanie- ocena-interwencja według metody NDT Boobath/ Dore Blom
- Wczesne wspomaganie funkcji oralnych dziecka w świetle NDT Bobath, moduł 1, 2/ A. Łada
- Diagnoza i terapia dysfagii/ Dominika Lisiecka
- Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych. Diagnoza, metody terapii/ Mira Rządzka
- Diagnoza i mioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych u noworodków i niemowląt/ Mira Rządzka
- Żywienie pozajelitowe i dojelitowe w warunkach szpitalnych i domowych/ J.Książyk
- Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu wg Marsha D. Klein i Tracy A. Delaney/ M.Szmaj
- Karmienie terapeutyczne Human Touch/ M. Habik
- Żywienie niemowląt i małych dzieci; BLW dla specjalistów/ M. Jackowska
- Dysfagia w pediatrii i neonatologii/ A. Karaś
- Wspomaganie karmienia dziecka z MPD; Jak rozwijać umiejętność doustnego jedzenia u dzieci karmionych przez PEG i sondę / M. Przeździęk
- Kinesio Taping w logopedii/ Esther de Ru
- Makaton- Program Rozwoju komunikacji –poziom 1, 2
- PECS
- Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się- stopień 1, 2/ J. Jaszczuk, I. Stępniewicz
- AAC-metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji/ A. Smyczek
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością stopień 1, 2 /M. Jerzyk
- Model wykorzystania AAC w praktyce edukacyjnej szkół i rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi /M. Grycman
Magda Radecka
Neurologopeda, terapeuta AAC
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończyła studia licencjackie i magisterskie na kierunku logopedia ogólna i kliniczna. Swoją wiedzę poszerzała również podczas rocznych studiów podyplomowych z zakresu neurologopedii na Uczelni Łazarskiego. W swoich pracach dyplomowych poruszyła tematykę problemów komunikacyjnych osób z zespołem Downa, a także skupiła się na rzadkiej chorobie ośrodkowego układu nerwowego oraz związanej z nią dyzartrią spastyczną i dysfagią. Doświadczenie zawodowe zdobywała na licznych praktykach studenckich w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach opieki zdrowotnej oraz pracy w przedszkolu integracyjnym i centrum terapii prowadząc diagnozę i terapię logopedyczną dzieci z dyslalią, opóźnionym rozwojem mowy, afazją dziecięcą, mutyzmem, jąkaniem, a także spektrum autyzmu.
Rozwiń
Swoją wiedzę i umiejętności stale poszerza na licznych kursach i szkoleniach, m.in.:
- Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej- Prof.dr hab. Danuta Pluta- Wojciechowska
- FTM- Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna- Prof. Dr hab. Danuta Pluta- Wojciechowska
- Ankyloglosja- krótkie wędzidełko języka
- Seplenienie międzyzębowe- diagnoza, metody korekcji i terapia na przykładzie głosek szeregu syczącego
- Seplenienie boczne- diagnoza, metody korekcji i terapia na przykładzie głosek szeregu syczącego
- Funkcje prymarne-diagnoza i terapia
- Napięcie mięśniowe w logopedii
- Rotazycm, Lambdacyzmj i głoska [j]- Dr n. hum. Iwona Michalak Widera
- ORM- autorska metoda terapii- Dr n. hum. Iwona Michalak Widera
- Mowa bezdźwięczna, kinestezja artykulacyjna i głoski f/v – Dr n. hum. Iwona Michalak Widera
- Połykanie i pozycja spoczynkowa języka- Dr n. hum. Iwona Michalak Widera.
- Międzyzębowa wymowa t,d,n,l oraz słuch mowny- Dr n. hum. Iwona Michalak Widera
- Masaż logopedyczny sfery orofacjalnej
- Konferencja pod patronatem Polskiego Związku Logopedów pt. „Terapia jąkania u osób dorosłych”
- Efektywne strategie AAC w pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy
mgr Nina Zarzycka
Neurologopeda, pedagog specjalny, certyfikowany terapeuta koncepcji RCM (R. Castillo Morales w ujęciu Marianeli Sol Pernuzzi), certyfikowany terapeuta metody ESDM, terapeuta AAC.
Absolwentka logopedii, surdopedagogiki i pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Studia podyplomowe z zakresu „Wczesnej Interwencji Logopedycznej” ukończyła na Uniwersytecie Gdańskim. Absolwentka Studiów Neurologopedii z Wczesną Interwencją Logopedyczną, prowadzonych na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Obecnie słuchaczka studiów podyplomowych z zakresu „Integracji Sensorycznej z Terapią Ręki”.
Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobyła – pracując jako logopeda – w ośrodkach terapeutycznych w Warszawie. Obecnie pracuje jako neurologopeda na Oddziale Gastroenterologii, Hepatologii, Zaburzeń Odżywiania i Pediatrii Instytutu „Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka”, Ośrodku terapeutycznym „Przystań Szkraba”, Centrum Terapii Logopedycznej „Adesse” w Warszawie.
Zawód logopedy jest jej pasją, a praca z dziećmi – niewyczerpanym źródłem inspiracji, radości i satysfakcji. W terapii logopedycznej ważne jest dla niej holistyczne podejście, oparte na dobrej relacji i zaufaniu.
Rozwiń
Ukończyła następujące kursy i szkolenia:
– Koncepcja RCM (Rodolfo Castillo Moralesa w ujęciu Marianeli Sol Pernuzzi) w terapii dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi; uzyskanie certyfikatu terapeuty RCM;
– Kurs całościowy ESDM (Early Start Denver Model) – uzyskanie międzynarodowego certyfikatu terapeuty ESDM;
– Dysfagia pediatryczna – diagnostyka i terapia, A.M. Pękacka-Egli;
– Pediatric feeding disorders, moduł I, II, III, A. Kaczyńska, M. Przeździęk;
– Połykanie, techniki manualne, A. Regner;
– Gryzienie niejedną ma twarz, E. Winnicka;
– Miofunkcjonalny aspekt terapii karmienia, A. Kaczyńska, M. Przeździęk;
– Od mówienia do karmienia. Specjalistyczne narzędzia wspierające terapię neurologopedyczną, A. Jaźwińska-Chren;
– Karmienie przez zgłębnik nosowo-żołądkowy, gastrostomię odżywczą w praktyce logopedy” A. Kaczyńska, M. Przeździęk;
– Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii – podejście praktyczne, A. Kaczyńska, E. Wojewoda;
– Elastyczny terapeutyczny taping w logopedii/neurologopedii, podejście Ester de Ru, M. Brychcy;
– Masaż logopedyczny i terapia manualna kompleksu ustno-twarzowego w praktyce – holistyczny program wsparcia pacjenta z wyzwaniami, A. Kaczyńska, E. Wojewoda;
– Diagnoza i terapia miofunkcjonalna, A. Rosińska;
– Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie, E. Mendela-Kwoczek;
– Stymulacja traktu ustno-twarzowego, M. Gawryl;
– Miofunkcja – diagnoza i stymulacja u noworodków i niemowląt, M. Rządzka;
– Niemowlak u logopedy „Miobobo”, cz. I, II, M. Machoś;
– Program usprawniania motoryki oralnej (gryzaki w profilaktyce i terapii logopedycznej – PUMO i pozycja spoczynkowa języka, M. Machoś;
– Neurorehabilitacja twarzoczaszki AWI (moduł I), P. Hawryluk;
– Szkolenie III stopnia Skala oceny wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego (SOWKUT), A. Kaczyńska, M. Wiśniewska;
– Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów (GORA), G. Lorens;
– Monitorowanie rozwoju niemowląt i małych dzieci w Polsce w kierunku Spektrum Zaburzeń Autystycznych: The Social Attention and Comunication Study – Revised (SACS-R) dr J. Barbaro;
– Warsztat wprowadzający PODD, K. Włodarczyk;
– Alternatywne i Wspomagające Sposoby Porozumiewania się (AAC), poziom zaawansowany, J. Jaszczuk, I. Stępniewicz;
– Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC), A. Smyczek;
– Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC) A. Smyczek;
– Szkolenie zaawansowane z zakresu Programu Rozwoju Komunikacji „Makaton”, B. Kaczmarek;
– Szkolenie z zakresu diagnozy AAC. Stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących z użyciem narzędzia „Sprawdź jak się porozumiewam”, M. Grycman;
– Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I, II stopień, M. Grycman;
– Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy – wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0 do 2 r.ż. M. Łukaszewska;
– Staż logopedyczny w Ambulatoryjnym Ośrodku Diagnostyczno-Terapeutycznym Fundacji „Synapsis”, Warszawa;
– Kurs Opieka nad dzieckiem niepełnosprawnym i zagrożonym niepełnosprawnością”, Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”;
– Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, Ośrodek Diagnostyczno- Terapeutyczny Fundacji „Synapsis”;
– Podstawy ortodoncji z uwzględnieniem dysfunkcji narządu żucia i leczenia aparatami czynnościowymi, Orto-Fan, Warszawa;
– Język migowy dla pracowników socjalnych, I, II stopień, Warszawa;
– Elementy metody werbo-tonalnej, część 1, 2, Warszawa.
mgr Andżelika Czajkowska-Goc
Logopeda kliniczny, audiofonolog, neurologopeda, surdopedagog, terapeuta AAC
Ukończyła studia licencjackie i magisterskie na Uniwersytecie Marii Curie-
Skłodowskiej w Lublinie na kierunku logopedia z audiologią. Dodatkowo zdobyła
specjalistyczną wiedzę uczestnicząc w studiach podyplomowych z zakresu neurologopedii
dzieci i dorosłych na uczelni Collegium Humanum w Warszawie oraz edukacji i rehabilitacji
osób z niepełnosprawnością̨ słuchową – surdopedagogika na Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu
w Łodzi. Wzięła udział w szkoleniu organizowanym przez Centrum Metody Krakowskiej,
gdzie zgłębiała tematy programowania języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji,
ukończyła kurs polskiego języka migowego organizowany przez EduPJM.
Uczestniczyła w międzynarodowym projekcie edukacyjnym ,,Project Based Learning” na Teneryfie, gdzie pozyskała cenne narzędzia oraz wiedzę do nowatorskich metod pracy z dziećmi w wieku szkolnym. Rozpoczęła swoją karierę w trakcie studiów jako terapeuta i diagnosta w zakresie badań słuchu w Studenckiej Poradni Logopedycznej. Kolejnym etapem było wspieranie dzieci
i młodzieży w szkole podstawowej oraz przedszkolu. Aktualnie pracuje jako logopeda
oraz terapeuta WWRD w Instytucie Głuchoniemych im. Jakuba Falkowskiego w Warszawie.
Wzbogacając swoje kompetencje, odbyła również staż na turnusie terapeutycznym „Teen
Summer Camp”, organizowanym przez Przystań Szkraba. Jej wcześniejsze doświadczenia
zawodowe ściśle wiązały się z pracą z dziećmi i młodzieżą z wadą słuchu,
niepełnosprawnością intelektualną, wyzwaniami rozwojowymi oraz afazją, przygotowując ją
do terapii logopedycznej osób o różnych potrzebach terapeutycznych.
mgr Agnieszka Madajczyk
Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta AAC
Absolwentka logopedii na Uniwersytecie Warszawskim i Akademii Pedagogiki Specjalnej, filologii polskiej i studiów podyplomowych z zakresu neurologopedii. Swoje doświadczenie zdobywała w poradniach logopedycznych, a także placówkach terapeutycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu. Specjalizuje się w pracy z pacjentami z ASD, zaburzeniami komunikacji językowej, opóźnionym rozwojem mowy oraz dyslalią. Pasjonatka komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC). W terapii ważne dla niej jest indywidualne, niedyrektywne podejście do pacjenta oparte na zabawie i relacji. Tworzy autorskie pomoce do pracy z dziećmi.
Rozwiń
Dzieci objęte programem Wczesnego Wspomagania zapraszamy na bezpłatne zajęcia grupowe i indywidualne z psychologiem, logopedą, pedagogiem, terapeutą SI lub fizjoterapeutą!
Serdecznie zapraszamy!
OFERTA
Diagnoza spektrum autyzmu
Przystań Szkraba MEDICA przeprowadza profesjonalną diagnozę dzieci w kierunku zaburzeń ze spectrum autyzmu. Na spotkania diagnostyczne zapraszamy dzieci i młodzież do 18 roku życia.
Terapia logopedyczna i neurologopedyczna
Nasz ośrodek to bezpieczna przystań dla każdego dziecka, które posiada trudności w rozwoju mowy i komunikacji.
Terapia Pedagogiczna
Pedagodzy Przystani Szkraba to specjaliści, którzy w holistyczny sposób starają się wesprzeć rozwój dziecka we wszystkich jego sferach.
Neuroflow- aktywny trening słuchowy
Pierwszy w Polsce interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z
zaburzeniami przetwarzania słuchowego oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń od 4 roku życia.
Dogoterapia
Dogoterapia jest metodą wspomagania terapii prowadzoną w Przystani Szkraba od 2012 roku.
Integracja Sensoryczna
Profesjonalna diagnoza procesów Integracji Sensorycznej oraz wnikliwa ocena rozwoju umiejętności motorycznych dziecka.
Terapia Ręki
Terapia ręki to ćwiczenia dłoni i palców, ale przede wszystkim ćwiczenia całego ciała.
Zajęcia Grupowe
Treningi umiejętności społecznych, Indywidualnie lub w parach, mini tusy, dogoterapia.
Dla rodzica
Konsultacje dla rodziców, terapię indywidualną dla rodziców, Interwencje kryzysowe, terapia par i terapia rodzin
Diagnoza ADHD
Przystań Szkraba MEDICA przeprowadza profesjonalną diagnozę dzieci w kierunku zaburzeń ADHD Na spotkania diagnostyczne zapraszamy dzieci od 6 roku życia.
Szkolenia
w zakresie spektrum autyzmu, zespołu Aspergera, alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się osób niemówiących (AAC)
Dzielna 1, 00-162 Warszawa
Dzielna 5, 00-162 Warszawa
KONTAKT
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE I SPRAWY BIEŻĄCE
Anna Izydorek - Koordynator Biura
adres mailowy: kontakt@przystanszkraba.pl
numer telefonu: +48 501 989 669
Kontakt telefoniczny:
poniedziałek, wtorek, czwartek: 8:00-16:00
środa: 11:00-19:00
piątek: 9:00-17:00
KONSULTACJE I DIAGNOZY
Magdalena Mierzejewska - Koordynator Biura
adres mailowy: kontakt@przystanszkraba.pl
numer telefonu: +48 798 279 282
Kontakt telefoniczny:
poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 9.00-14.00
ZAJĘCIA GRUPOWE TUSY
Urszula Krajewska - Koordynator zajęć grupowych
adres mailowy: grupyprzystan@gmail.com
numer telefonu: +48 517 480 060
Kontakt telefoniczny:
wtorek, czwartek: 09.00 – 12.00.
W pozostałych terminach zapraszamy do kontaktu mailowego 🙂
ZARZĄD FIRMY
Dyrektor: +48 600 526 383 - Maria Skrzypiec Sjoholm
Wicedyrektor: +48 509 950 639 - Maja Szymor
Santander Bank Polska S.A., Ośrodek Terapeutyczny Przystań Szkraba, 55 1090 2835 0000 0001 2319 6515
Santander Bank Polska S.A., Ośrodek Terapeutyczny Przystań Szkraba, 59 1090 1753 0000 0001 4353 5169