Terapeuci AAC
Maja Szymor
W roku 2006 ukończyła pięcioletnie studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego – specjalizację „Rehabilitacja dzieci i młodzieży”.Od 2003 roku pracuje jako wolontariusz z osobami z autyzmem. W latach 2006-2007 pracowała przez półtora roku w Ośrodku Wczesnej Interwencji, prowadząc zajęcia indywidualne i grupowe z dziećmi o zaburzonym rozwoju (m.in. zajęcia z Weroniki Sherborne, zajęcia manualne, zajęcia teatralne).
Rozwiń
MaRia Skrzypiec Sjöholm
W ramach pięcioletnich studiów na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego ukończyła specjalizację “Psychologia wychowawcza stosowana”.
Swoją wiedzę i umiejętności doskonaliła podczas studiów podyplomowych “Rehabilitacja dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi” na Uniwersytecie Warszawskim. W latach 2005/2006 odbyła staż zawodowy w Komitecie Ochrony Praw Dziecka w Warszawie. W latach 2006-2008 pracowała w Zespole Szkolnym Stowarzyszenia OPTA (przekształconym w styczniu 2008 w Centrum Profilaktyki i Psychoedukacji Szkolnej) prowadząc warsztaty profilaktyczne, edukacyjne i integracyjne dla dzieci i młodzieży w warszawskich i podwarszawskich szkołach. Od 2007 roku pracuje z dziećmi z różnorodnymi trudnościami rozwojowymi prowadząc zajęcia indywidualne i grupowe.
W latach 2011-2013 prowadziła terapię dwójki dzieci – z autyzmem i zespołem Aspergera -Metodą 3i. Koordynatorem Metody 3i była pani Urszula Srzednicka z Maltańskiego Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom i Ich Rodzinom.
Rozwiń
mgr Maja Kłoda
Psycholog, terapeuta wczesnej interwencji oraz komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC). Ukończyła 5-letnie studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja: Pomoc psychologiczna dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością. Absolwentka podyplomowych studiów Wczesna Interwencja – Pomoc Dziecku i Rodzinie w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju oraz opieki nad małym dzieckiem (Akademia Pedagogiki Specjalnej) oraz Stosowana analiza zachowania: przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i zachowania (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej). Ukończyła roczny staż z zakresu terapii dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera w Centrum Terapii SOTIS oraz dwuletni staż terapeutyczny w Fundacji SYNAPSIS. Ukończyła kurs kwalifikacji pedagogicznych oraz staż zawodowy na stopień nauczyciela kontraktowego. Od 2013 r. członek Stowarzyszenia na rzecz Propagowania Wspomagających Sposobów Porozumiewania się Mówić bez Słów – ISAAC Polska.
Rozwiń
Ukończyła następujące kursy, szkolenia:
VI 2022 Szkolenie ,,Obsługa i wykorzystanie programu MÓWik w terapii i życiu codziennym osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi” prowadzący: Pani Elżbieta Dawidek. Przystań Szkraba, Warszawa
III 2018 – „Badabada” Programu Wczesnego Wykrywania Autyzmu „Dziecko nie powie Ci, że ma autyzm”, konferencja Fundacji SYNAPSIS, Warszawa.
XI 2017 – Wspomaganie rozwoju umiejętności komunikowania się dzieci o specjalnych potrzebach z użyciem AAC – ćwiczenia praktyczne, warsztaty prowadzone przez mgr Alinę Smyczek, Warszawa.
X 2017 – Autyzm – drogi do sukcesu, konferencja Fundacji Scolar, Warszawa.
X 2017 – Samoświadomość – podstawa motywacji każdego człowieka, warsztaty Fundacji Prodeste, Warszawa.
VI 2017 – Autyzm bez przemocy, konferencja Fundacji Prodeste, Wrocław.
VI 2017 – Małe dziecko – poznanie w zabawie, konferencja naukowo-szkoleniowa, Akademia Pedagogiki
Specjalnej, Warszawa.
V 2017 – Klasyfikacja, diagnoza i terapia procesów przetwarzania sensorycznego – modele klasyfikacji, narzędzia badawcze i diagnostyczne, implikacje do praktyki terapeutycznej, konferencja naukowo- szkoleniowa PSTIS, Warszawa.
IV 2017 – Jak uczyć czytania i pisania dzieci niemówiące? AAC i startegie czytania i pisania we wczesnej interwencji, przedszkolu i szkole, warsztaty Stowarzyszenia Mówić bez Słów, Warszawa.
III 2017 – Karmienie terapeutyczne Human Touch – wyzwania i możliwości wczesnej interwencji logopedycznej, warsztaty prowadzone przez mgr Monikę Habik, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.
II 2017 – Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym, szkolenie prowadzone przez mgr Martę Baj-Lieder, Szkoła Terapii Karmienia „Od pestki do ogryzka”, Warszawa.
I 2017 – Wspomaganie rozwoju komunikacji i języka małego dziecka poprzez wczesne wprowadzanie strategii AAC, szkolenie Stowarzyszenia Mówić bez Słów, Warszawa.
XI 2016 – Drogi i mosty – najlepsze startegie uczenia umiejętności społecznych osób z ASD, konferencja Fundacji SYNAPSIS, Warszawa.
X 2016 – Komunikacja ma znaczenie. Startegie AAC w pracy z dorosłymi osobami z poważnymi problemami w porozumiewaniu się, konferencja szkoleniowa Stowarzyszenia Mówić bez Słów, Warszawa.
IX 2016 – Interdyscyplinarne konteksty wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, Międzynarodowa Konferencja Pedagogiki Specjalnej, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.
V 2016 – Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu, szkolenie Fundacji SYNAPSIS, Warszawa.
VI 2016 – Autyzm dziecięcy – zaburzenie interdyscyplinarne, sympozjum Komisji ds. autyzmu PTP, SWPS, Warszawa.
VI 2016 – Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym, warsztaty prowadzone przez mgr Renatę Ulman-Bogusławską oraz mgr Anetę Giczewską, Szkoła Terapii Karmienia „Od pestki do ogryzka”, Warszawa.
V 2016 – Małe dziecko – tabu i mity w rozwoju i terapii małego dziecka, konferencja naukowo-szkoleniowa, Akademia Pedagogiki Specjalnej Warszawa.
III 2016 – PISAK Polski Integracyjny System Alternatywnej Komunikacji, warsztaty szkoleniowe Stowarzyszenia Mówić bez Słów, Warszawa.
III 2016 – “Mamy tablet i program do AAC. Co dalej? O nauce używania elektronicznych narzędzi do porozumiewania się”,warsztaty Stowarzyszenia Mówić bez Słów prowadzone przez mgr Alinę Smyczek, Warszawa.
III 2016 – Uczeń z zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej, seminarium Ośrodka Rozwoju Edukacji, Sulejówek.
III 2016 – Redukcja trudnych zachowań u osób z autyzmem i zespołem Aspergera poprzez trening komunikacji funkcjonalnej, konferencja szkoleniowo-naukowa Fundacji Saplings z serii Praktyka dla autyzmu, prowadzący: dr Andy Bondy, Lori Forst, Poznań.
XI 2015 – (A)utyzm. (S)eksualność. (D)ylematy. Od dzieciństwa do dorosłości. Od psychoedukacji do budowania związków”, konferencja szkoleniowa Fundacji SYNAPSIS, Warszawa.
X 2015 – Trzy światy – autyzm, zespół Aspergera, ADHD, szkolenie informacyjno-warsztatowe Stowarzyszenia Karuzela, Radom.
X 2015 – Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC) szkolenie prowadzone przez mgr Alinę Smyczek, Warszawa, Przystań Szkraba.
IX 2015 – VB-MAPP: Behawioralne podejście do oceny umiejętności językowych w terapii dzieci z autyzmem, konferencja Fundacji SCOLAR, prowadzący: dr Mark Sundberg, Warszawa.
V 2015 – Autyzm – nowe perspektywy. Ryzyko, diagnoza i terapia ASD u najmłodszych dzieci, sympozjum Centrum Terapii Autyzmu SOTIS, Warszawa.
V 2015 – Sensopaka – metody i formy pracy dla osób z głęboką, znaczą niepełnosprawnością intelektualną z płytami Sensopaki i płytą rezonansową, warsztaty prowadzone przez mgr Joannę Serwińską, Warszawa, WCIES.
IV 2015 – Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC) szkolenie prowadzone przez mgr Alinę Smyczek, Warszawa, Przystań Szkraba.
IV 2015 – VB-MAPP: Ocena umiejętności i planowanie terapii, szkolenie prowadzone przez mgr Martę Sierocką-Rogalę, Warszawa, Ośrodek Szkolenia SCOLAR.
III 2015 – Kliniczny kontekst analizy zachowania: Trzy fale terapii behawioralnej, międzynarodowe sympozjum naukowe Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej, Warszawa.
II 2015 – Doświadczanie świata, interakcja, sprawczość. Technologia wspomagająca w salach doświadczania świata, warsztaty szkoleniowe Stowarzyszenia Mówić bez Słów, Warszawa.
I 2015 – Program Rozwoju Komunikacji Makaton – poziom zaawansowany, szkolenie prowadzone przez dr Bogusławę Kaczmarek, Warszawa.
XII 2014 – Program Rozwoju Komunikacji Makaton – poziom podstawowy, szkolenie prowadzone przez dr Bogusławę Kaczmarek, Warszawa.
IX 2014 – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, szkolenie Fundacji SYNAPSIS, Warszawa.
VI 2014 – Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej pediatrycznej – szkolenie prowadzone przez mgra Tomasza Leszczyńskiego, Warszawa, w ramach studiów podyplomowych.
VI 2014 – Klucz do uczenia się. Program wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej wg L. Wygotskiego, szkolenie prowadzone przez dr Beatę Rolę, Warszawa, w ramach studiów podyplomowych.
VI 2014 – Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, szkolenie prowadzone przez dr Annę Prożych, Warszawa, w ramach studiów podyplomowych.
VI 2014 – Ruch dla uczenia się (Move to learn) – program integracji odruchów w edukacji małego dziecka, szkolenie prowadzone przez dr Agnieszkę Olechowską, Warszawa, w ramach studiów podyplomowych.
IV 2014 – Od niepełnosprawności do aktywności. Dobór odpowiednich siedzisk, urządzeń i pomocy do komunikacji oraz przygotowanie przyjaznego środowiska
I 2014 – Diagnozowanie zaburzeń ze spektrum autyzmu – warsztat dla praktyków, szkolenie prowadzone przez dr Annę Dunajską, Warszawa, Centrum Medyczne Kajtek.
XI 2013 – Autyzm. Interakcje – porozumienie – dialog, konferencja szkoleniowa Fundacji SYNAPIS.
X 2013 – VI 2015 – Rodzice i Ja – cykl warsztatów dla profesjonalistów prowadzony przez mgr Marię Lehman, Warszawa, Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
IV 2013 – Zaburzenia rozwoju z perspektywy analizy zachowania i psychiatrii dziecięcej, międzynarodowe sympozjum naukowe Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej, Warszawa.
III 2013 – AAC w autyzmie – od dzieciństwa do dorosłości, konferencja szkoleniowa Stowarzyszenia Mówić bez Słów, Warszawa.
I 2013 – Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się (AAC) – II stopień, szkolenie Stowarzyszenia Mówić bez Słów, prowadzące: mgr Jolanta Jaszczuk, mgr Iwona Stępniewicz, Warszawa.
X 2012 – Autyzm z klasą – edukacja i integracja uczniów z autyzmem / zespołem Aspergera w szkołach różnego typu, konferencja szkoleniowa Fundacji SYNAPSIS, Warszawa.
VI 2012 – Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną. Współpraca z wolontariuszami, praktyczne porady, szkolenie Stowarzyszenia Bardziej Kochani, prowadzący: dr Izabela Fornalik, Warszawa.
III 2012 – Stosowana Analiza Zachowania: oparte na dowodach i efektywne podejście do terapii osób z zaburzeniami rozwoju, międzynarodowe sympozjum naukowe Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej, Warszawa.
X 2011 – Trudne zachowania – pozytywne podejście. Postępowanie behawioralne bez kar wobec autoagresywnych, agresywnych i innych trudnych zachowań osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD oraz niepełnosprawnością intelektualną, konferencja szkoleniowa Fundacji Synapsis.
IV 2011 Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się (AAC) – I stopień, szkolenie Stowarzyszenia Mówić bez Słów, prowadzące: mgr Jolanta Jaszczuk, mgr Iwona Stępniewicz, Warszawa.
III 2011 – Zachowania werbalne w ujęciu analizy zachowania: od teorii do terapii, międzynarodowe sympozjum naukowe Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej, Warszawa.
III 2011 – Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz, szkolenie prowadzone przez prof. Martę Bogdanowicz, Warszawa, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości.
VI 2010 – Podstawy diagnozy i terapii zespołu Aspergera, szkolenie Centrum Terapii SOTIS, prowadzący: dr Anna Waligórska, mgr Marcin Bonaszewski, Warszawa.
Ukończyła następujące staże, wolontariaty: IX 2014 – VII 2015 – staż terapeutyczny w Fundacji SYNAPSIS (program teoretyczny i praktyczny w wymiarze odpowiadającym stażowi dwuletniemu).
X 2011 – III 2013 – staż w Grupie Terapeutycznej Genogram, praca pod superwizją certyfikowanego terapeuty behawioralnego (dr Rafał Kawa).
II 2011 / VII 2012 / VIII 2014 – wolontaryjna opieka nad dziećmi i młodzieżą z zespołem Downa w czasie wyjazdów wypoczynkowych organizowanych przez Stowarzyszenie Bardziej Kochani.
X 2010 – IX 2011 – staż z zakresu terapii osób z zespołem Aspergera w Centrum Terapii SOTIS. I 2019 – Szkolenie -Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących – Ewa Grzelak I 2019 – Szkolenie – Dziecięca Apraksja mowy – diagnoza i terapia – Ewa Grzelak I 2019 Warsztaty z nauki pisania i czytania AAC z Panią Aliną Smyczek .
mgr Nina Zarzycka
Neurologopeda, pedagog specjalny, certyfikowany terapeuta koncepcji RCM (R. Castillo Morales w ujęciu Marianeli Sol Pernuzzi), certyfikowany terapeuta metody ESDM, terapeuta AAC.
Absolwentka logopedii, surdopedagogiki i pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Studia podyplomowe z zakresu „Wczesnej Interwencji Logopedycznej” ukończyła na Uniwersytecie Gdańskim. Absolwentka Studiów Neurologopedii z Wczesną Interwencją Logopedyczną, prowadzonych na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Obecnie słuchaczka studiów podyplomowych z zakresu „Integracji Sensorycznej z Terapią Ręki”.
Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobyła – pracując jako logopeda – w ośrodkach terapeutycznych w Warszawie. Obecnie pracuje jako neurologopeda na Oddziale Gastroenterologii, Hepatologii, Zaburzeń Odżywiania i Pediatrii Instytutu „Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka”, Ośrodku terapeutycznym „Przystań Szkraba”, Centrum Terapii Logopedycznej „Adesse” w Warszawie.
Zawód logopedy jest jej pasją, a praca z dziećmi – niewyczerpanym źródłem inspiracji, radości i satysfakcji. W terapii logopedycznej ważne jest dla niej holistyczne podejście, oparte na dobrej relacji i zaufaniu.
Rozwiń
Ukończyła następujące kursy i szkolenia:
– Koncepcja RCM (Rodolfo Castillo Moralesa w ujęciu Marianeli Sol Pernuzzi) w terapii dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi; uzyskanie certyfikatu terapeuty RCM;
– Kurs całościowy ESDM (Early Start Denver Model) – uzyskanie międzynarodowego certyfikatu terapeuty ESDM;
– Dysfagia pediatryczna – diagnostyka i terapia, A.M. Pękacka-Egli;
– Pediatric feeding disorders, moduł I, II, III, A. Kaczyńska, M. Przeździęk;
– Połykanie, techniki manualne, A. Regner;
– Gryzienie niejedną ma twarz, E. Winnicka;
– Miofunkcjonalny aspekt terapii karmienia, A. Kaczyńska, M. Przeździęk;
– Od mówienia do karmienia. Specjalistyczne narzędzia wspierające terapię neurologopedyczną, A. Jaźwińska-Chren;
– Karmienie przez zgłębnik nosowo-żołądkowy, gastrostomię odżywczą w praktyce logopedy” A. Kaczyńska, M. Przeździęk;
– Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii – podejście praktyczne, A. Kaczyńska, E. Wojewoda;
– Elastyczny terapeutyczny taping w logopedii/neurologopedii, podejście Ester de Ru, M. Brychcy;
– Masaż logopedyczny i terapia manualna kompleksu ustno-twarzowego w praktyce – holistyczny program wsparcia pacjenta z wyzwaniami, A. Kaczyńska, E. Wojewoda;
– Diagnoza i terapia miofunkcjonalna, A. Rosińska;
– Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie, E. Mendela-Kwoczek;
– Stymulacja traktu ustno-twarzowego, M. Gawryl;
– Miofunkcja – diagnoza i stymulacja u noworodków i niemowląt, M. Rządzka;
– Niemowlak u logopedy „Miobobo”, cz. I, II, M. Machoś;
– Program usprawniania motoryki oralnej (gryzaki w profilaktyce i terapii logopedycznej – PUMO i pozycja spoczynkowa języka, M. Machoś;
– Neurorehabilitacja twarzoczaszki AWI (moduł I), P. Hawryluk;
– Szkolenie III stopnia Skala oceny wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego (SOWKUT), A. Kaczyńska, M. Wiśniewska;
– Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów (GORA), G. Lorens;
– Monitorowanie rozwoju niemowląt i małych dzieci w Polsce w kierunku Spektrum Zaburzeń Autystycznych: The Social Attention and Comunication Study – Revised (SACS-R) dr J. Barbaro;
– Warsztat wprowadzający PODD, K. Włodarczyk;
– Alternatywne i Wspomagające Sposoby Porozumiewania się (AAC), poziom zaawansowany, J. Jaszczuk, I. Stępniewicz;
– Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC), A. Smyczek;
– Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC) A. Smyczek;
– Szkolenie zaawansowane z zakresu Programu Rozwoju Komunikacji „Makaton”, B. Kaczmarek;
– Szkolenie z zakresu diagnozy AAC. Stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących z użyciem narzędzia „Sprawdź jak się porozumiewam”, M. Grycman;
– Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I, II stopień, M. Grycman;
– Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy – wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0 do 2 r.ż. M. Łukaszewska;
– Staż logopedyczny w Ambulatoryjnym Ośrodku Diagnostyczno-Terapeutycznym Fundacji „Synapsis”, Warszawa;
– Kurs Opieka nad dzieckiem niepełnosprawnym i zagrożonym niepełnosprawnością”, Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”;
– Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, Ośrodek Diagnostyczno- Terapeutyczny Fundacji „Synapsis”;
– Podstawy ortodoncji z uwzględnieniem dysfunkcji narządu żucia i leczenia aparatami czynnościowymi, Orto-Fan, Warszawa;
– Język migowy dla pracowników socjalnych, I, II stopień, Warszawa;
– Elementy metody werbo-tonalnej, część 1, 2, Warszawa.
mgr Marta Załęska – Sęk
psycholog, certyfikowany terapeuta ESDM, terapeuta AAC
W 2014 roku ukończyła 5-letnie studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach studiów ukończyła dwie specjalizacje: „Pomoc psychologiczna dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością” oraz ,,Psychologia Zdrowia”. W 2017 roku uzyskała certyfikat terapeutki metody terapii małych dzieci z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu – ESDM (The Early Start Denver Model).
Rozwiń
W pracy z dziećmi stara się jak najlepiej wykorzystać ich mocne strony, zaangażowanie oraz motywację do zabawy i nauki. Wykorzystuje do tego różnorodne metody – dobrane indywidualnie do każdego dziecka – oparte na relacji i komunikacji. W terapii uwzględnia również środowisko dziecka – jego funkcjonowanie w rodzinie, w przedszkolu lub szkole, a także w innych aspektach życia społecznego. Ważny jest dla niej dobry kontakt i współpraca z rodzicami swoich podopiecznych.
Kursy i szkolenia:
– Szkolenie ,,Wsparcie diagnozy oraz weryfikacja terapii przy pomocy komputerowego testu MOXO” Neurotech Solutions, Żory, 2024
– Szkolenie Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 – prowadzący dr Bartosz Radtke Stowarzyszenie Edukacji Bez Granic, Warszawa, 2021
– Warsztaty Samoświadomość – podstawa motywacji każdego człowieka, Fundacja Prodeste, Warszawa, 2017
– Szkolenie Podejście Verbal Behavior (VB) i zastosowanie narzędzia VB- MAPP w terapii trudności komunikacyjnych u dzieci o zaburzonym rozwoju, Warszawa, 2017
– XI warszataty Jak nauczyć czytania i pisania dzieci niemówiące? AAC i strategie nauki czytania i pisania we wczesnej interwencji, przedszkolu i szkole, Stowarzyszenie “Mówić bez słów”, Warszawa, 2017
– Konferencja AAC by the Bay, The Bridge School (transmisja), Warszawa, 2017
– Uzyskanie międzynarodowego certyfikatu terapeuty ESDM, 2017
– Kurs II stopnia metody The Early Start Denver Model (ESDM Advanced Workshop), Centrum Adesse, Warszawa 2016
– Metoda Projektu w pracy z dziećmi – Małgorzata Kowalska, Warszwa, 2016
– Szkolenie Skuteczne kroki, by z autyzmem żyło się łatwiej… – wprowadzenie do pracy z dzieckiem metodą RDI, Przystań Szkraba, Warszawa, 2015
– Szkolenie Dysleksja. Podstawy diagnozy i terapii w praktyce. Funkcje słuchowe, wzrokowe, czytanie, dysortografia, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa, 2015
– Szkolenie Wczesne rozpoznawanie zaburzeń i praca z dzieckiem z nieprawidłowym napięciem mięśniowym, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa, 2015
– Szkolenie Dojrzałość szkolna dzieci pięcio- i sześcioletnich oraz jej diagnoza, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa, 2015 – Kurs Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne I stopnia, Soyer Centrum Szkoleniowe, Marki (uprawnienia do samodzielnego prowadzenia zajęć), 2014
– Warsztaty Wprowadzamy AAC, Przystań Szkraba, Warszawa, 2014
– Szkolenie AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się, 2014 – Kurs MAKATON – Poziom pierwszy, szkolenie podstawowe, Program Rozwoju Komunikacji MAKATON (certyfikat uprawniający do stosowania znaków MAKATON w terapii osób z trudnościami w porozumiewaniu się), 2014
– Szkolenie Stosowana Analiza Zachowania (ABA) w praktyce. Jak pracować z dziećmi z autyzmem, Szkoła Podstawowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Przylądek, 2013
– Kurs I stopnia metody The Early Start Denver Model (ESDM Introductory Workshop), Centrum Logopedyczne Adesse, Warszawa, 2013 – Kurs Animator zabaw dla dzieci, Akademia Animatora, Warszawa, 2013
– Zaawansowany Kurs Dogoterapii III stopnia, Stowarzyszenie “Zwierzęta Ludziom”, Warszawa-Wesoła, 2013
– Zaawansowany Kurs Dogoterapii II stopnia, Stowarzyszenie “Zwierzęta Ludziom”, Warszawa-Wesoła, 2012
– Zaawansowany Kurs Dogoterapii I stopnia, Stowarzyszenie “Zwierzęta Ludziom”, Warszawa-Wesoła, 2012 2019 – Szkolenie – Dziecięca Apraksja mowy – diagnoza i terapia – Ewa Grzelak
Katarzyna Życka – Wojakowska
Neurologopeda, pedagog, specjalista terapii widzenia, terapeuta AAC
Ukończyłam 5-letnie studia magisterskie na WSP TWP im. Korczaka w Warszawie oraz wiele szkoleń doskonalących i kwalifikacyjnych, m.in. w zakresie: zaburzenia karmienia u dzieci – spojrzenie interdyscyplinarne, dysfagia – objaw zab. karmienia, jedzenia i połykania, diagnoza i terapia funkcji wzrokowych IMPULS SYSTEM w trudnościach w czytaniu i pisaniu, metody krakowskiej, III stopniowa Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem.
Rozwiń
Szkolenia 2022:
VI 2022 Szkolenie ,,Obsługa i wykorzystanie programu MÓWik w terapii i życiu codziennym osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi” prowadzący: Pani Elżbieta Dawidek. Przystań Szkraba, Warszawa
X 2024 XII EDYCJA WARSZTATÓW WPROWADZAJĄCYCH PODD® – Fundacja GenerAACja, Warszawa
mgr Andżelika Czajkowska-Goc
Logopeda kliniczny, audiofonolog, neurologopeda, surdopedagog, terapeuta AAC
Ukończyła studia licencjackie i magisterskie na Uniwersytecie Marii Curie-
Skłodowskiej w Lublinie na kierunku logopedia z audiologią. Dodatkowo zdobyła
specjalistyczną wiedzę uczestnicząc w studiach podyplomowych z zakresu neurologopedii
dzieci i dorosłych na uczelni Collegium Humanum w Warszawie oraz edukacji i rehabilitacji
osób z niepełnosprawnością̨ słuchową – surdopedagogika na Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu
w Łodzi. Wzięła udział w szkoleniu organizowanym przez Centrum Metody Krakowskiej,
gdzie zgłębiała tematy programowania języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji,
ukończyła kurs polskiego języka migowego organizowany przez EduPJM.
Uczestniczyła w międzynarodowym projekcie edukacyjnym ,,Project Based Learning” na Teneryfie, gdzie pozyskała cenne narzędzia oraz wiedzę do nowatorskich metod pracy z dziećmi w wieku szkolnym. Rozpoczęła swoją karierę w trakcie studiów jako terapeuta i diagnosta w zakresie badań słuchu w Studenckiej Poradni Logopedycznej. Kolejnym etapem było wspieranie dzieci
i młodzieży w szkole podstawowej oraz przedszkolu. Aktualnie pracuje jako logopeda
oraz terapeuta WWRD w Instytucie Głuchoniemych im. Jakuba Falkowskiego w Warszawie.
Wzbogacając swoje kompetencje, odbyła również staż na turnusie terapeutycznym „Teen
Summer Camp”, organizowanym przez Przystań Szkraba. Jej wcześniejsze doświadczenia
zawodowe ściśle wiązały się z pracą z dziećmi i młodzieżą z wadą słuchu,
niepełnosprawnością intelektualną, wyzwaniami rozwojowymi oraz afazją, przygotowując ją
do terapii logopedycznej osób o różnych potrzebach terapeutycznych.
Magda Radecka
Neurologopeda, terapeuta AAC
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończyła studia licencjackie i magisterskie na kierunku logopedia ogólna i kliniczna. Swoją wiedzę poszerzała również podczas rocznych studiów podyplomowych z zakresu neurologopedii na Uczelni Łazarskiego. W swoich pracach dyplomowych poruszyła tematykę problemów komunikacyjnych osób z zespołem Downa, a także skupiła się na rzadkiej chorobie ośrodkowego układu nerwowego oraz związanej z nią dyzartrią spastyczną i dysfagią. Doświadczenie zawodowe zdobywała na licznych praktykach studenckich w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach opieki zdrowotnej oraz pracy w przedszkolu integracyjnym i centrum terapii prowadząc diagnozę i terapię logopedyczną dzieci z dyslalią, opóźnionym rozwojem mowy, afazją dziecięcą, mutyzmem, jąkaniem, a także spektrum autyzmu.
Rozwiń
Swoją wiedzę i umiejętności stale poszerza na licznych kursach i szkoleniach, m.in.:
- Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej- Prof.dr hab. Danuta Pluta- Wojciechowska
- FTM- Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna- Prof. Dr hab. Danuta Pluta- Wojciechowska
- Ankyloglosja- krótkie wędzidełko języka
- Seplenienie międzyzębowe- diagnoza, metody korekcji i terapia na przykładzie głosek szeregu syczącego
- Seplenienie boczne- diagnoza, metody korekcji i terapia na przykładzie głosek szeregu syczącego
- Funkcje prymarne-diagnoza i terapia
- Napięcie mięśniowe w logopedii
- Rotazycm, Lambdacyzmj i głoska [j]- Dr n. hum. Iwona Michalak Widera
- ORM- autorska metoda terapii- Dr n. hum. Iwona Michalak Widera
- Mowa bezdźwięczna, kinestezja artykulacyjna i głoski f/v – Dr n. hum. Iwona Michalak Widera
- Połykanie i pozycja spoczynkowa języka- Dr n. hum. Iwona Michalak Widera.
- Międzyzębowa wymowa t,d,n,l oraz słuch mowny- Dr n. hum. Iwona Michalak Widera
- Masaż logopedyczny sfery orofacjalnej
- Konferencja pod patronatem Polskiego Związku Logopedów pt. „Terapia jąkania u osób dorosłych”
- Efektywne strategie AAC w pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy
Sylwia Osiecka
Logopeda, pedagog specjalny, terapeutka SI, terapeutka AAC
Absolwentka logopedii z audiologią o specjalności klinicznej na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, studiów podyplomowych pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, studiów podyplomowych Integracja Sensoryczna w Wyższej Szkole Edukacja w Sporcie (Centrum Integracji Sensorycznej) w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas praktyk w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz pracy w przedszkolu specjalnym prowadząc zajęcia indywidualne oraz grupowe z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną, MPD, zespołami genetycznymi, opóźnionym rozwojem mowy, trudnościami w jedzeniu oraz komunikacji. Prowadziła również zajęcia z logorytmiki dla dzieci w grupach przedszkolnych, terapię indywidualną dzieci z wadami artykulacyjnymi, a także rozwijała mowę u małych dzieci z niedosłuchem. Wolne chwile spędza na basenie, jeździ rowerem, podróżuje po świecie. Z ciekawością poszerza swoje umiejętności zawodowe biorąc udział w szkoleniach, webinariach, konferencjach.
Rozwiń
– Wspomagające i alternatywne sposoby komunikowania się (I, II stopień)
– Gesty GORA w ujęciu praktycznym
– Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia
– Diagnoza i terapia karmienia
– Wspomaganie karmienia dzieci z MPD
– Napięcie mięśniowe w obszarze orofacjalnym – diagnoza i terapia
– Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii – kinesiotaping medyczny
– Terapia manualna w logopedii
– Elementy osteopatii w praktyce logopedycznej
– Elektrostymulacja w logopedii
– PUMO. Program usprawniania motoryki oralnej
– Niemowlak u logopedy II Miobobo krótkie wędzidełko języka u niemowląt – podejście praktyczne
– Wczesna nauka czytania metodą sylabową
– Terapia ręki i zaburzenia funkcji pisania wg metody SIhand®
– Poczytaj ze mną – o czytaniu uczestniczącym słów kilka
– Program Boardmaker jako narzędzie do tworzenia pomocy do komunikacji dla osób z trudnościami w porozumiewaniu się
– XII EDYCJA WARSZTATÓW WPROWADZAJĄCYCH PODD® – Fundacja GenerAACja
mgr Aleksandra Grzeszak
Psycholog, terapeuta AAC
W 2014 roku ukończyła 5-letnie studia na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego – specjalizacje „Psychologia kliniczna dziecka” oraz „Pomoc psychologiczna dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością”. W latach 2014-20 związana zawodowo ze niepubliczną specjalną szkołą podstawową dla dzieci z autyzmem, gdzie zajmowała się prowadzeniem terapii indywidualnej i grupowej, współtworzeniem programów terapeutycznych i edukacyjnych oraz wspieraniem i szkoleniem kadry placówki. Działa w stowarzyszeniu „Mary i Max”, m.in. współprowadziła warsztaty umiejętności społecznych dla młodzieży i dorosłych w spektrum autyzmu oraz pracowała przy projekcie Wolontariatu Koleżeńskiego.
Kształci się w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych UW i pracuje nad doktoratem z psychologii dotyczącym doświadczeń kobiet w spektrum autyzmu. Prowadzi też zajęcia dla studentów psychologii z zakresu psychologii rozwojowej oraz wspierania rodzin dzieci z niepełnosprawnością lub chorobą przewlekłą. Ukończyła szkolenia dotyczące m.in. metod komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC), seksualności i autyzmu oraz wideotreningu komunikacji.
W pracy z dziećmi najważniejsza dla niej jest relacja, szacunek i autentyczne zaciekawienie drugą osobą. Swoją pracę opiera w dużej mierze na terapii zabawą. Nie przepada za rutyną i uwielbia uczyć się nowych rzeczy – jej obecne pasje to m.in. jazda na rolkach i łyżwach. Prywatnie mama 2 córek.
mgr Agnieszka Madajczyk
Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta AAC
Absolwentka logopedii na Uniwersytecie Warszawskim i Akademii Pedagogiki Specjalnej, filologii polskiej i studiów podyplomowych z zakresu neurologopedii. Swoje doświadczenie zdobywała w poradniach logopedycznych, a także placówkach terapeutycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu. Specjalizuje się w pracy z pacjentami z ASD, zaburzeniami komunikacji językowej, opóźnionym rozwojem mowy oraz dyslalią. Pasjonatka komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC). W terapii ważne dla niej jest indywidualne, niedyrektywne podejście do pacjenta oparte na zabawie i relacji. Tworzy autorskie pomoce do pracy z dziećmi.
Rozwiń
mgr alicja szczyrek
Psycholog, terapeuta AAC
Absolwentka 5-letnich studiów magisterskich na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS ze specjalnością psychologia kliniczna. Ukończyła podyplomowe studia Diagnoza Psychologiczna w Praktyce Klinicznej rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne (Uniwersytet SWPS). Z dziećmi w różnym wieku współpracuje od 2018 roku, a swoje doświadczenie zebrała pracując z dziećmi w żłobku, oddziale dziennym psychiatrycznym, z rodzinami w miejscu ich zamieszkania jako terapeuta środowiskowy, a także w ośrodkach integracji społecznej dla osób z autyzmem.
Rozwiń
Magda Horszowska-Jóźwicka
Logopeda, terapeuta AAC
Absolwentka logopedii na warszawskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła podyplomowe studia Rehabilitacja Dzieci z Dysfunkcjami Rozwojowymi na Wydziale Psychologii UW. Umiejętności w zakresie wspierania rozwoju dzieci i młodzieży zdobywała w ognisku wychowawczym nr 2 Powiślańskiej Fundacji Społecznej oraz w Przedszkolu Integracyjnym nr 247 w Warszawie. Odbyła dziewięciomiesięczny staż w Psychiatrycznym Oddziale Dziennym dla Dzieci i Młodzieży prowadzonym przez Mazowieckie Centrum Neuropsychiatrii, gdzie pracowała z dziećmi rozwijającymi się w spektrum autyzmu, z trudnościami w regulacji emocji, nadpobudliwością psychoruchową oraz innymi wyzwaniami rozwojowymi. Doświadczenia zawodowe ostatnich lat skłoniły ją do pogłębienia wiedzy na temat komunikacji alternatywnej i wspomagającej. Od lutego 2023 r. jako stażystka w Przystani Szkraba poznawała warsztat pracy terapeutów specjalizujących się w rozwijaniu komunikacji i umiejętności społecznych z wykorzystaniem AAC.
Rozwiń
Najważniejsze ukończone szkolenia i kursy:
– Jak wspomagać dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji (I, II i III moduł), prowadzenie: Angelika Łasocha, Olga Świeży (SYNAPSIS)
– Terapia dziecięcej apraksji mowy, opóźnionego rozwoju mowy, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia oraz Skojarzenia do mówienia, prowadzenie: Ewa Grzelak (wykładowca akademicki)
– Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych, prowadzenie: dr Marzena Machoś
– SMURF – Strategiczna Metoda Usprawniania Realizacji Fonemów, prowadzenie: prof. dr hab.Danuta Pluta-Wojciechowska
– Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie, prowadzenie: Ewelina Mendala-Kwoczek (wykładowca akademicki)
– Masaż logopedyczny oraz Terapia manualna dla logopedów w zaburzeniach artykulacji, prowadzenie: Klara Francuz-Matwiejczyk (fizjoterapeuta, logopeda)
– Funkcja połykania w kontekście terapii logopedycznej, prowadzenie: dr Mira Rządzka
– Warsztaty wywoływania głosek w ujęciu motorycznym, prowadzenie: Ewa Grzelak (wykładowca akademicki)
– Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii i neurologopedii – podejście Ester de Rue, prowadzenie dr Martyna Brychcy
– Dziecko z deficytem uwagi w gabinecie logopedycznym, prowadzenie: Joanna Pałasz (wykładowca akademicki)
– Terapia logopedyczna dziecka z wadą słuchu – warsztat praktyczny, prowadzenie: Renata Bronisz (wykładowca akademicki)
– Programowanie języka u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji, prowadzenie: Katarzyna Szłapa (neurologopeda)
– Zaburzenia rozumienia – strategie wspierające, prowadzenie: Agata Gładowicz-Bojarska (wykładowca akademicki)
– Afazja rozwojowa oraz Afazja motoryczna (diagnoza i postępowanie terapeutyczne) prowadzenie: Katarzyna Szłapa (neurologopeda)
– Guguhopla. Od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo-literowego, prowadzenie: dr Marzena Machoś
– Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensorycznym oraz Dziecko z nadwrażliwością dotykową w sferze oralne, prowadzenie: Marta Baj-Lieder (wykładowca akademicki)
– Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia, prowadzenie: Agnieszka Łucjanek (Poradnia dla dzieci z Autyzmem i ich Rodzin w Instytucie Psychiatrii i Neurologii)
– Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC), prowadzenie: Ewa Grzelak (wykładowca akademicki)
– Obsługa i wykorzystanie programu Mówik w terapii i życiu codziennym osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (część techniczna i metodyczna), prowadzenie: Andrzej Cwaliński (wykładowca akademicki)
mgr Paulina Szczemczak
Psycholog, pedagog specjalny, oligofrenopedagog. terapeuta AAC
Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Od 7 lat pracuje z dziećmi ze spektrum autyzmu i ich rodzicami.
W swojej pracy łączy podejście relacyjno-rozwojowe i behawioralne. Najważniejsza jest dla niej relacja z dzieckiem, bez niej nie wyobraża sobie dobrej pracy terapeutycznej. Jej celem jest, aby dziecko czuło się bezpiecznie i komfortowo i żeby z radością spędzało czas, nabywając kolejne umiejętności. Pasjonatka terapii przez zabawę. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę dotyczącą rozwoju mózgu, pracuje według koncepcji trzech R Agnieszki Stein – relacja, regulacja, rozwój, teorii Lwa Wygotskiego o strefie najbliższego rozwoju oraz według podejścia Porozumienia Bez Przemocy (NVC). W terapii dzieci ze spektrum autyzmu wykorzystuje elementy metody Early Start Denver Model (ESDM).
Specjalizuje się w pracy z osobami w spektrum autyzmu, z diagnozą ADHD, zajmuje się również rozwojem psychoseksualnym dzieci. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w przedszkolach specjalnych oraz integracyjnych, a także w indywidualnej pracy z dziećmi w spektrum autyzmu i ich rodzicami.
Rozwiń
– Kurs I stopnia metody ESDM (11.2023);
– Trening Umiejętności Społecznych (TUS) – terapia grupowa dla dzieci ze spektrum autyzmu (07.2019);
– Terapia behawioralna w teorii i praktyce: 3-modułowy kurs bazowy (02-03.2019);
– Wspieranie samodzielności dziecka ze spektrum autyzmu (05.2020);
– Zaburzenia psychiczne i rozwojowe a spektrum autyzmu. Współpraca z lekarzem psychiatrą w kompleksowej terapii dziecka (11.2020);
– Trudne zachowania dziecka ze spektrum autyzmu – podstawy teoretyczne, specyfika trudnych zachowań, sposoby niwelowania trudnych zachowań, współpraca z rodzicami (02.2018);
– Wprowadzenie do Metody Knillów (06.2021);
– Stosowanie Profilu Psychoedukacyjnego, Wydanie 3, Wersja Polska (PEP-3-PL) w diagnozie funkcjonalnej dzieci ze spektrum autyzmu (01.2022);
– Diagnoza funkcjonalna osób z zaburzeniami rozwoju za pomocą VB-MAPP (06.2020);
– Psychoedukacja dorosłych osób z ASD/ADHD (11.2023);
– Psychoedukacja dzieci i nastolatków z ASD/ADHD, psychoedukacja systemu (11.2023);
– Interwencje poznawczo-behawioralne w pracy z dziećmi z ADHD (09.2023);
– AuDHD: funkcjonowanie, diagnoza, terapia (02.2024);
– Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu. Program Marchewkowe Pole (05.2022);
– Responsywne podejście do karmienia i jedzenia (10.2023);
– Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC) – poziom podstawowy (06.2022);
– Rozwój seksualny dzieci i młodzieży (05.2020);
– Problemowe zachowania seksualne w dzieciństwie (09.2023).
Serdecznie zapraszamy!
OFERTA
Diagnoza spektrum autyzmu
Przystań Szkraba MEDICA przeprowadza profesjonalną diagnozę dzieci w kierunku zaburzeń ze spectrum autyzmu. Na spotkania diagnostyczne zapraszamy dzieci i młodzież do 18 roku życia.
Terapia logopedyczna i neurologopedyczna
Nasz ośrodek to bezpieczna przystań dla każdego dziecka, które posiada trudności w rozwoju mowy i komunikacji.
Terapia Pedagogiczna
Pedagodzy Przystani Szkraba to specjaliści, którzy w holistyczny sposób starają się wesprzeć rozwój dziecka we wszystkich jego sferach.
Neuroflow- aktywny trening słuchowy
Pierwszy w Polsce interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z
zaburzeniami przetwarzania słuchowego oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń od 4 roku życia.
Dogoterapia
Dogoterapia jest metodą wspomagania terapii prowadzoną w Przystani Szkraba od 2012 roku.
Integracja Sensoryczna
Profesjonalna diagnoza procesów Integracji Sensorycznej oraz wnikliwa ocena rozwoju umiejętności motorycznych dziecka.
Terapia Ręki
Terapia ręki to ćwiczenia dłoni i palców, ale przede wszystkim ćwiczenia całego ciała.
Zajęcia Grupowe
Treningi umiejętności społecznych, Indywidualnie lub w parach, mini tusy, dogoterapia.
Dla rodzica
Konsultacje dla rodziców, terapię indywidualną dla rodziców, Interwencje kryzysowe, terapia par i terapia rodzin
Szkolenia
w zakresie spektrum autyzmu, zespołu Aspergera, alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się osób niemówiących (AAC)
Dzielna 1, 00-162 Warszawa
Dzielna 5, 00-162 Warszawa
KONTAKT
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE I SPRAWY BIEŻĄCE
Anna Izydorek - Koordynator Biura
adres mailowy: kontakt@przystanszkraba.pl
numer telefonu: +48 501 989 669
Uwaga, z w terminie 10.12.-12.12. prosimy dzwonić na numer 798 279 282.
Kontakt telefoniczny:
poniedziałek, wtorek, czwartek: 8:00-16:00
środa: 11:00-19:00
piątek: 9:00-17:00
KONSULTACJE I DIAGNOZY
Magdalena Mierzejewska - Koordynator Biura
adres mailowy: kontakt@przystanszkraba.pl
numer telefonu: +48 798 279 282
Kontakt telefoniczny:
poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 9.00-14.00
ZAJĘCIA GRUPOWE TUSY
Urszula Krajewska - Koordynator zajęć grupowych
adres mailowy: grupyprzystan@gmail.com
numer telefonu: +48 517 480 060
Kontakt telefoniczny:
wtorek, czwartek: 09.00 – 12.00.
W pozostałych terminach zapraszamy do kontaktu mailowego 🙂
ZARZĄD FIRMY
Dyrektor: +48 600 526 383 - Maria Skrzypiec Sjoholm
Wicedyrektor: +48 509 950 639 - Maja Szymor
Santander Bank Polska S.A., Ośrodek Terapeutyczny Przystań Szkraba, 55 1090 2835 0000 0001 2319 6515
Santander Bank Polska S.A., Ośrodek Terapeutyczny Przystań Szkraba, 59 1090 1753 0000 0001 4353 5169