Pedagog Specjalny

Weronika Woch – obecnie na urlopie macierzyńskim
W 2011 roku rozpoczęła edukację w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Pierwsze studia ukończyła w 2014 roku z tytułem pedagoga specjalnego wraz z kwalifikacjami nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego. W 2016 roku została absolwentką terapii pedagogicznej oraz rozpoczęła studia podyplomowe Zarządzanie w systemie oświaty. W 2018 roku rozpoczęła studia na kierunku integracja sensoryczna.
Rozwiń
Doświadczenie zawodowe zdobywała jako nauczyciel wychowawca w przedszkolu prywatnym. W chwili obecnej pracuje również jako nauczyciel wspomagający w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi. Pracując w przedszkolu odpowiada za prowadzenie zajęć z dziećmi zgodnie z indywidualnymi programami edukacyjno – terapeutycznymi, stworzonymi na podstawie indywidualnych potrzeb każdego podopiecznego. Programy uwzględniają wszystkie obszary rozwojowe dziecka. Z wielką chęcią nawiązuje kontakt z rodzicami swoich podopiecznych. Stara się, aby relacje „rodzic-terapeuta” rozwijały się w przyjaznych i zrozumiałych stosunkach. Ważne są dla niej wspólnie ustalone cele ku rozwojowi dziecka.
W pracy terapeutycznej najistotniejsze jest dla niej rozwój psychoruchowy i społeczno-emocjonalny dziecka. Obszary wymagające wspomagania stara się wzmocnić, zaś mocnymi stronami dziecka próbuje wesprzeć rozwój społeczno – emocjonalny. Jej mocną stroną są zajęcia z terapii ręki z elementami równowagi międzypółkulowej oraz masażem taktylnym.
Ostatnio ukończone kursy i szkolenia:
2017
„Autyzm a praktyka oparta na dowodach”- konferencja SWPS, Warszawa
„Integracja sensoryczna- I stopień”- Małgorzata Karga, Warszawa
Alternatywne sposoby komunikowania się- MAKATON I i II stopnia, Warszawa
Zrozumieć dziecko- rozwój przedszkolaka, Warszawa
2016
„Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących(AAC)” – prowadzone przez Alinę Smyczek w Przystani Szkraba, Warszawa.
„Dotyk w rozwoju i życiu dziecka”- stymulacja systemu taktylnego- Acentrum pani Aneta Giczewska, Warszawa.
„Grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym w oparciu o PTR”- Acentrum pani Wioletta Bartkiewicz, Warszawa.
„Turnus rehabilitacyjny z zakresu terapii ręki”(2 tygodnie)- praca z dziećmi z zaburzeniami sprzężonymi oraz MPD, Warszawa.
„Integracja międzypółkulowa- program Dziecko w równowadze”- Centrum Edukacji, Diagnozy i Terapii Psychologiczno- Terapeutycznej pani Renata Borowiecka i Izabela Gelleta, Warszawa.
2015
„Metody aktywizujące w pracy z grupą”- Przedszkole Kids&Garden, Warszawa.
„Terapia ręki II stopnia”- Acenrum pani A. Giczewska i W. Bartkiewicz, Warszawa.
„Terapia ręki I stopnia”- Acenrum pani A. Giczewska i W. Bartkiewicz, Warszawa.

mgr Anna Zaboklicka
Od 2007 roku jest absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Skończyła także studia podyplomowe z pedagogiki przedszkolnej, wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi, prowadząc indywidualną terapię z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju oraz pracując w grupie terapeutycznej z dzieckiem z autyzmem. Obecnie pracuje, jako nauczyciel w szkole podstawowej dla dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną.
W pracy terapeutycznej najważniejsze jest dla niej budowanie poczucia zaufania zarówno z dzieckiem, jak i z jego rodzicami. Istotne jest również wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka we wszystkich sferach osobowości, gdzie fundamentem jest postawa akceptacji, wrażliwości na potrzeby i radości, jaką niesie obcowanie z drugim człowiekiem.
Rozwiń
Ostatnio ukończone kursy i szkolenia:
maj 2016 VB-MAPP i ocena umiejętności i planowanie terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Warszawa
luty 2016 – “Wczesna interwencja Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym” Warszawa;
luty 2016 – ukończenie studiów podyplomowych “Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualna – Oligofrenopedagogika” na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie;
listopad 2015 – “Ćwiczenia funkcji wzrokowych – rozwojowe programowanie terapii”, Warszawa;
wrzesień 2015 – “AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się”, Warszawa;
marzec 2015 Wczesne rozpoznawanie i praca z dzieckiem z nieprawidłowym napięciem mięśniowym, Warszawa;
październik 2014 – Metoda Dobrego Startu stopień I, Warszawa;
maj 2014 – szkolenie: Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa, Wrocław;
padziernik 2012 – kwiecień 2014 – studia podyplomowe: Wczesna Interwencja Pomoc Dziecku i Rodzinie w zakresie wczesnego wspomagania i opieki nad małym dzieckiem na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie;
kwiecień 2014: – szkolenie: Klucz do Uczenia Się wg L. Wygotskiego; – szkolenie: Elementy metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej cz. I; – szkolenie: Ruch Dla Uczenia Się. Akademia Pedagogiki Specjalniej, Warszawa;
październik 2013 Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania, Warszawa
I 2019 Warsztaty z nauki pisania i czytania AAC z Panią Aliną Smyczek
Urszula Krajewska
Pedagog specjalny, specjalista terapii pedagogicznej, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, dogoterapeuta. Aktualnie w trakcie poszerzania kompetencji pedagogicznych o specjalność Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną. W Przystani Szkraba prowadzi zajęcia pedagogiczne, zajęcia indywidualne metodą dogoterapii, zajęcia dla rodzeństw oraz zajęcia grupowe, w tym: TUSy – treningi umiejętności społecznych. Przewodnik Pipi – psa terapeuty z naszej poradni, suczki rasy Golden Retriever.
Rozwiń
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Koordynator zajęć grupowych w Przystani Szkraba.
Moim celem jest przede wszystkim zrozumienie i zidentyfikowanie terapeutycznych potrzeb moich podopiecznych oraz kompleksowe wspieranie ich rozwoju. Stosuję różnorodny, indywidualnie dobierany i stale poszerzany w trakcie szkoleń repertuar metod, a najważniejsze z nich to życzliwość i akceptacja. Bardzo zależy mi na tym, aby dzieci wychodziły z zajęć uśmiechnięte i zadowolone z siebie, dlatego dbam o radosną i naturalną atmosferę oraz poczucie odniesionego sukcesu. Jestem mamą dwóch wspaniałych nastolatków. Z autopsji znam sytuację rodzica dziecka z autyzmem.
Serdecznie zapraszamy!
OFERTA
Psycholog dziecięcy
Zajęcia indywidualne z psychologiem (prowadzone również w języku angielskim)
Terapia logopedyczna
Nasz ośrodek to bezpieczna przystań dla każdego dziecka, które posiada trudności w rozwoju mowy i komunikacji.
Dla rodzica
Konsultacje dla rodziców, terapię indywidualną dla rodziców, Interwencje kryzysowe, terapia par i terapia rodzin
Zajęcia Grupowe
Treningi umiejętności społecznych, Indywidualnie lub w parach, mini tusy, dogoterapia.
Szkolenia
w zakrasie spectrum autyzmu, syndromu aspargera, alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC)
Wczesne wpomaganie rozwoju
WWR to bezpłatne zajęcia terapeutyczne dla dzieci posiadających opinię o potrzebie wczesnego
wspomagania.
Dogoterapia
Dogoterapia jest metodą wspomagania terapii prowadzoną w Przystani Szkraba od 2012 roku.
Diagnoza
Przystań Szkraba przeprowadza profesjonalną diagnozę dzieci w kierunku zaburzeń ze spectrum autyzmu. Na spotkania diagnostyczne zapraszamy dzieci w wieku od 1 r.ż do 12 lat.
Terapia ręki
To usprawnienie małej motoryki (ruchów rąk, dłoni, palców) i dużej motoryki (sprawności i napięcia mięśni całego ramienia oraz postawy siedzącej).
Terapia Pedagogiczna
Pedagodzy Przystani Szkraba to specjaliści, którzy w holistyczny sposób starają się wesprzeć rozwój dziecka we wszystkich jego sferach.
Integracja Sensoryczna
Profesjonalna diagnoza procesów Integracji Sensorycznej oraz wnikliwa ocena rozwoju umiejętności motorycznych dziecka.
Przygotowanie osobistego narzędzia do komunikacji AAC
Dla dzieci będących u nas w terapii - oferujemy wsparcie i pomoc w przygotowaniu osobistych pomocy do komunikacji
GRUPY WSPARCIA DLA RODZICÓW
Grupa Pani Joanny i Pani Marii - grupa dla rodziców dzieci z wyzwaniami rozwojowymi.
Grupa Pani Martyny i Pani Agnieszki - grupa dla rodziców, którzy borykają się z diagnozą swojego dziecka lub mają wiele pytań i wątpliwości dotyczących początków terapii.
Neuroflow- aktywny trening słuchowy
Pierwszy w Polsce interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z
zaburzeniami przetwarzania słuchowego oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń od 4 roku
życia.
Kontakt
Dzielna 1, 00-162 Warszawa
Dzielna 5, 00-162 Warszawa
KONTAKT
BIURO
adres mailowy: kontakt@przystanszkraba.pl
numer telefonu: +48 501 989 669 - Sandra Okulus Office Manager
Kontakt telefoniczny z biurem jest możliwy od poniedziałku do środy: 12.00-16.00, w czwartek 14.00-18.00. W piątek nie jest możliwy kontakt telefoniczny.
ZAPYTANIA W SPRAWIE ZAPISÓW NA GRUPY
kontakt z Panią Ulą Krajewską
adres mailowy: grupyprzystan@gmail.com
numer telefonu: +48 517 480 060 - kontakt telefoniczny jest możliwy jedynie we wtorki i czwartki w godzinach 09.00 – 12.00.
ZARZĄD FIRMY
Dyrektor: +48 600 526 383 - Maria Skrzypiec Sjoholm
Wicedyrektor: +48 509 950 639 - Maja Szymor
Bank Zachodni WBK, Ośrodek Terapeutyczny Przystań Szkraba, 55 1090 2835 0000 0001 2319 6515