ul. Dzielna 1 oraz Dzielna 5, 00-162 Warszawa (+48) 501 989 669 kontakt@przystanszkraba.pl

Psycholodzy

mgr Irmina Bartołd(Teperek)

W 2009 roku ukończyła 5-letnie studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego – specjalizację „Psychologia kliniczna dziecka”. W ramach specjalizacji odbyła roczny staż w Ośrodku Terapeutycznym dla Dzieci przy Wydziale Psychologii. Ukończyła także roczny staż w Centrum Terapii Sotis, podczas którego pogłębiła wiedzę na temat autyzmu, biorąc udział w cyklu szkoleń i warsztatów oraz prowadząc terapię. W roku 2009/2010 była na 9-miesięcznym stażu w Zakładzie Psychiatrii IP-CZD gdzie współprowadziła grupę terapeutyczną dla dzieci z ADHD.

Rozwiń

Od 2011 do 2014 roku pracowała w Poradni dla Dzieci z Autyzmem w Centrum Zdrowia Dziecka. Obecnie pracuje w Poradni Psychaitrycznej dla Dzieci i Młodzieży w IP-CZD.

W pracy z dziećmi stara się wykorzystywać różnorodne metody terapeutyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka. Dąży do tego, aby jak najlepiej zrozumieć jego trudności oraz wspierać mocne strony. Bardzo ważne jest dla niej nawiązanie kontaktu z dzieckiem, z którego będzie czerpało ono radość , akceptację oraz poczucie bezpieczeństwa.

Ukończyła następujące kursy, szkolenia:

XI 2015 – “Skuteczne kroki, by z autyzmem żyło się łatwiej… – wprowadzenie do pracy z dzieckiem metodą RDI®” szkolenie prowadzone przez Marię Jędral. Warszawa, Przystań Szkraba.

V 2014 – Szkolenie “Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC)” prowadzone przez Alinę Smyczek. Warszawa, Przystań Szkraba.

XII 2013 – Szkolenie “Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC)” prowadzone przez Alinę Smyczek. Warszawa.

XII 2012 – Szkolenie “Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – III i IV stopień” prowadzone przez dr Magdalenę Grycman, Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Centrum Rozwoju Porozumiewania.

XII 2012 – 30 godzinny kurs „Seksualność osób niepełnosprawnych”. Stowarzyszenie Tęcza. Warszawa

XI 2012 – Kurs “Terapia ręki I i II stopnia”. Centrum szkoleniowe Soyer. Warszawa

X 2012 – Udział w konferencji “Autyzm z klasą. Edukacja i integracja uczniów z autyzmem lub zespołem Aspergera w szkołach różnego typu”. Fundacja Synapsis. Warszawa.

IX 2012 – Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej wraz z programem pediatrycznym. MEDU. Warszawa.

IV 2012 –Być mamą 30-godzinne szkolenia dla profesjonalistów, którzy pracują z matkami małych dzieci (od 0 do 1. roku życia), wspierając je w odnajdywaniu się w nowej roli życiowej i podnoszeniu umiejętności rodzicielskich i wychowawczych . Organizowane przez Fundację Dzieci Niczyje

XI 2011 – Szkolenie “Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I i II stopień” prowadzone przez dr Magdalenę Grycman, Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Centrum Rozwoju Porozumiewania.

III 2011 – Szkolenie “Stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących z użyciem narzędzia “Sprawdź jak się porozumiewam”” prowadzone przez dr Magdalenę Grycman, Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Centrum Rozwoju Porozumiewania.

II 2011 – MAKATON – Poziom drugi, szkolenie zaawansowane. Kurs prowadzony przez dr Bogusławę Kaczmarek, Program Rozwoju Komunikacji Makaton. Uzyskany certyfikat uprawniający do stosowania znaków Makaton w terapii osób z trudnościami w porozumiewaniu się.

XII 2010 – MAKATON – Poziom pierwszy, szkolenie podstawowe. Kurs prowadzony przez dr Bogusławę Kaczmarek, Program Rozwoju Komunikacji Makaton. Uzyskany certyfikat uprawniający do stosowania znaków Makaton w terapii osób z trudnościami w porozumiewaniu się.

IV 2010 – Kurs Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne prowadzony przez prof. dr hab. Martę Bogdanowicz – poziom I, Gdańsk

III 2010 – 34 godzinny kurs Dramy I stopnia dla nauczycieli, pedagogów i wychowawców organizowany prze Polski Ośrodek Międzynarodowego Stowarzyszenia Teatrów dla Dzieci i Młodzieży ASSITEJ, Warszawa

XII 2009 – Warsztat z bajkoterapii organizowany przez Fundację Drabina Rozwoju, Warszawa

IV 2009 – III Ogólnopolska Konferencja Naukowa Psychologii Klinicznej Dziecka pt. „Metody diagnozy w psychologii klinicznej dziecka” organizowana przy współpracy Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Jachranka

XII 2008 – Studencka konferencja Koła Naukowego Wspierania osób z autyzmem pt. „Autyzm w szkole” , Uniwersytet Warszawski

IX 2008 – Konferencja pt. „Psychoterapia – jeden cel, wiele dróg” organizowana przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne ,Gniezno

III 2008 – Szkolenie teoretyczne i warsztaty dotyczące diagnozy, metod terapii i edukacji dzieci z autyzmem oraz współpracy z ich rodzicami organizowane przez Centrum Terapii Sotis, Warszawa

Ukończyła następujące staże, wolontariaty:

X 2009-IV 2010 – Staż w Zakładzie Psychiatrii w Centrum Zdrowia Dziecka (współprowadzenie grupy terapeutycznej dla dzieci z ADHD)

X 2008-IV 2009 – Staż w Ośrodku Terapeutycznym dla Dzieci przy Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego w ramach specjalizacji psychologia kliniczna dziecka

III 2008-IV 2009 – Staż w Ośrodku terapeutycznym Sotis specjalizującym się w terapii dzieci z autyzmem oraz Zespołem Aspergera

XI 2005- 2010 – Wolontariat w Domu Dziecka im. Piusa IX w Chotomowie

mgr Maja Kłoda

Psycholog, terapeuta wczesnej interwencji oraz komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC). Ukończyła 5-letnie studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja: Pomoc psychologiczna dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością. Absolwentka podyplomowych studiów Wczesna Interwencja – Pomoc Dziecku i Rodzinie w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju oraz opieki nad małym dzieckiem (Akademia Pedagogiki Specjalnej) oraz Stosowana analiza zachowania: przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i zachowania (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej). Ukończyła roczny staż z zakresu terapii dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera w Centrum Terapii SOTIS oraz dwuletni staż terapeutyczny w Fundacji SYNAPSIS. Ukończyła kurs kwalifikacji pedagogicznych oraz staż zawodowy na stopień nauczyciela kontraktowego. Od 2013 r. członek Stowarzyszenia na rzecz Propagowania Wspomagających Sposobów Porozumiewania się Mówić bez Słów – ISAAC Polska.

Rozwiń

Pracowała jako terapeuta domowy w ramach SUO (Specjalistyczne Usługi Opiekuńcze) oraz praktyki prywatnej, terapeuta-cień w przedszkolu integracyjnym oraz szkole podstawowej, prowadziła oraz współprowadziła grupy specjalne w przedszkolach integracyjnym oraz terapeutycznym, tworzyła oraz prowadziła Warsztaty Umiejętności Społecznych z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym. Od 2014 r. prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu wspomagania rozwoju dzieci z autyzmem oraz metod pracy z rodziną dziecka o zaburzonym rozwoju w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Obecnie pracuje w Fundacji WSPARCIE NA STARCIE, której jest współzałożycielką. Prowadzi liczne szkolenia oraz warsztaty dla rodziców, specjalistów oraz nauczycieli dotyczące wspierania dzieci z wyzwaniami rozwojowymi. W pracy terapeutycznej stara się łączyć podejścia behawioralne, rozwojowe oraz oparte na relacji. Bardzo ważne jest dla Niej by proces terapeutyczny odbywał się w naturalnym środowisku dziecka, w oparciu o rzetelną ocenę poziomu funkcjonowania i z wykorzystaniem technik uczenia o naukowo potwierdzonej efektywności (EBP). Uważa, że kluczem do dobrego rozwoju dziecka jest kompleksowe wsparcie rodziny, budowanie pozytywnych relacji oraz skuteczne porozumiewanie się.

Ukończyła następujące kursy, szkolenia:

III 2018 – „Badabada” Programu Wczesnego Wykrywania Autyzmu „Dziecko nie powie Ci, że ma autyzm”, konferencja Fundacji SYNAPSIS, Warszawa.

XI 2017 – Wspomaganie rozwoju umiejętności komunikowania się dzieci o specjalnych potrzebach z użyciem AAC – ćwiczenia praktyczne, warsztaty prowadzone przez mgr Alinę Smyczek, Warszawa.

X 2017 – Autyzm – drogi do sukcesu, konferencja Fundacji Scolar, Warszawa.

X 2017 – Samoświadomość – podstawa motywacji każdego człowieka, warsztaty Fundacji Prodeste, Warszawa.

VI 2017 – Autyzm bez przemocy, konferencja Fundacji Prodeste, Wrocław.

VI 2017 – Małe dziecko – poznanie w zabawie, konferencja naukowo-szkoleniowa, Akademia Pedagogiki

Specjalnej, Warszawa.

V 2017 – Klasyfikacja, diagnoza i terapia procesów przetwarzania sensorycznego – modele klasyfikacji, narzędzia badawcze i diagnostyczne, implikacje do praktyki terapeutycznej, konferencja naukowo- szkoleniowa PSTIS, Warszawa.

IV 2017 – Jak uczyć czytania i pisania dzieci niemówiące? AAC i startegie czytania i pisania we wczesnej interwencji, przedszkolu i szkole, warsztaty Stowarzyszenia Mówić bez Słów, Warszawa.

III 2017 – Karmienie terapeutyczne Human Touch – wyzwania i możliwości wczesnej interwencji logopedycznej, warsztaty prowadzone przez mgr Monikę Habik, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.

II 2017 – Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym, szkolenie prowadzone przez mgr Martę Baj-Lieder, Szkoła Terapii Karmienia „Od pestki do ogryzka”, Warszawa.

I 2017 – Wspomaganie rozwoju komunikacji i języka małego dziecka poprzez wczesne wprowadzanie strategii AAC, szkolenie Stowarzyszenia Mówić bez Słów, Warszawa.

XI 2016 – Drogi i mosty – najlepsze startegie uczenia umiejętności społecznych osób z ASD, konferencja Fundacji SYNAPSIS, Warszawa.

X 2016 – Komunikacja ma znaczenie. Startegie AAC w pracy z dorosłymi osobami z poważnymi problemami w porozumiewaniu się, konferencja szkoleniowa Stowarzyszenia Mówić bez Słów, Warszawa.

IX 2016 – Interdyscyplinarne konteksty wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, Międzynarodowa Konferencja Pedagogiki Specjalnej, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.

V 2016 – Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu, szkolenie Fundacji SYNAPSIS, Warszawa.

VI 2016 – Autyzm dziecięcy – zaburzenie interdyscyplinarne, sympozjum Komisji ds. autyzmu PTP, SWPS, Warszawa.

VI 2016 – Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym, warsztaty prowadzone przez mgr Renatę Ulman-Bogusławską oraz mgr Anetę Giczewską, Szkoła Terapii Karmienia „Od pestki do ogryzka”, Warszawa.

V 2016 – Małe dziecko – tabu i mity w rozwoju i terapii małego dziecka, konferencja naukowo-szkoleniowa, Akademia Pedagogiki Specjalnej Warszawa.

III 2016 – PISAK Polski Integracyjny System Alternatywnej Komunikacji, warsztaty szkoleniowe Stowarzyszenia Mówić bez Słów, Warszawa.

III 2016 – “Mamy tablet i program do AAC. Co dalej? O nauce używania elektronicznych narzędzi do porozumiewania się”,warsztaty Stowarzyszenia Mówić bez Słów prowadzone przez mgr Alinę Smyczek, Warszawa.

III 2016 – Uczeń z zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej, seminarium Ośrodka Rozwoju Edukacji, Sulejówek.

III 2016 – Redukcja trudnych zachowań u osób z autyzmem i zespołem Aspergera poprzez trening komunikacji funkcjonalnej, konferencja szkoleniowo-naukowa Fundacji Saplings z serii Praktyka dla autyzmu, prowadzący: dr Andy Bondy, Lori Forst, Poznań.

XI 2015 – (A)utyzm. (S)eksualność. (D)ylematy. Od dzieciństwa do dorosłości. Od psychoedukacji do budowania związków”, konferencja szkoleniowa Fundacji SYNAPSIS, Warszawa.

X 2015 – Trzy światy – autyzm, zespół Aspergera, ADHD, szkolenie informacyjno-warsztatowe Stowarzyszenia Karuzela, Radom.

X 2015 – Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC) szkolenie prowadzone przez mgr Alinę Smyczek, Warszawa, Przystań Szkraba.

IX 2015 – VB-MAPP: Behawioralne podejście do oceny umiejętności językowych w terapii dzieci z autyzmem, konferencja Fundacji SCOLAR, prowadzący: dr Mark Sundberg, Warszawa.

V 2015 – Autyzm – nowe perspektywy. Ryzyko, diagnoza i terapia ASD u najmłodszych dzieci, sympozjum Centrum Terapii Autyzmu SOTIS, Warszawa.

V 2015 – Sensopaka – metody i formy pracy dla osób z głęboką, znaczą niepełnosprawnością intelektualną z płytami Sensopaki i płytą rezonansową, warsztaty prowadzone przez mgr Joannę Serwińską, Warszawa, WCIES.

IV 2015 – Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC) szkolenie prowadzone przez mgr Alinę Smyczek, Warszawa, Przystań Szkraba.

IV 2015 – VB-MAPP: Ocena umiejętności i planowanie terapii, szkolenie prowadzone przez mgr Martę Sierocką-Rogalę, Warszawa, Ośrodek Szkolenia SCOLAR.

III 2015 – Kliniczny kontekst analizy zachowania: Trzy fale terapii behawioralnej, międzynarodowe sympozjum naukowe Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej, Warszawa.

II 2015 – Doświadczanie świata, interakcja, sprawczość. Technologia wspomagająca w salach doświadczania świata, warsztaty szkoleniowe Stowarzyszenia Mówić bez Słów, Warszawa.

I 2015 – Program Rozwoju Komunikacji Makaton – poziom zaawansowany, szkolenie prowadzone przez dr Bogusławę Kaczmarek, Warszawa.

XII 2014 – Program Rozwoju Komunikacji Makaton – poziom podstawowy, szkolenie prowadzone przez dr Bogusławę Kaczmarek, Warszawa.

IX 2014 – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, szkolenie Fundacji SYNAPSIS, Warszawa.

VI 2014 – Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej pediatrycznej – szkolenie prowadzone przez mgra Tomasza Leszczyńskiego, Warszawa, w ramach studiów podyplomowych.

VI 2014 – Klucz do uczenia się. Program wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej wg L. Wygotskiego, szkolenie prowadzone przez dr Beatę Rolę, Warszawa, w ramach studiów podyplomowych.

VI 2014 – Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, szkolenie prowadzone przez dr Annę Prożych, Warszawa, w ramach studiów podyplomowych.

VI 2014 – Ruch dla uczenia się (Move to learn) – program integracji odruchów w edukacji małego dziecka, szkolenie prowadzone przez dr Agnieszkę Olechowską, Warszawa, w ramach studiów podyplomowych.

IV 2014 – Od niepełnosprawności do aktywności. Dobór odpowiednich siedzisk, urządzeń i pomocy do komunikacji oraz przygotowanie przyjaznego środowiska

I 2014 – Diagnozowanie zaburzeń ze spektrum autyzmu – warsztat dla praktyków, szkolenie prowadzone przez dr Annę Dunajską, Warszawa, Centrum Medyczne Kajtek.

XI 2013 – Autyzm. Interakcje – porozumienie – dialog, konferencja szkoleniowa Fundacji SYNAPIS.

X 2013 – VI 2015 – Rodzice i Ja – cykl warsztatów dla profesjonalistów prowadzony przez mgr Marię Lehman, Warszawa, Polskie Towarzystwo Psychologiczne.

IV 2013 – Zaburzenia rozwoju z perspektywy analizy zachowania i psychiatrii dziecięcej, międzynarodowe sympozjum naukowe Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej, Warszawa.

III 2013 – AAC w autyzmie – od dzieciństwa do dorosłości, konferencja szkoleniowa Stowarzyszenia Mówić bez Słów, Warszawa.

I 2013 – Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się (AAC) – II stopień, szkolenie Stowarzyszenia Mówić bez Słów, prowadzące: mgr Jolanta Jaszczuk, mgr Iwona Stępniewicz, Warszawa.

X 2012 – Autyzm z klasą – edukacja i integracja uczniów z autyzmem / zespołem Aspergera w szkołach różnego typu, konferencja szkoleniowa Fundacji SYNAPSIS, Warszawa.

VI 2012 – Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną. Współpraca z wolontariuszami, praktyczne porady, szkolenie Stowarzyszenia Bardziej Kochani, prowadzący: dr Izabela Fornalik, Warszawa.

III 2012 – Stosowana Analiza Zachowania: oparte na dowodach i efektywne podejście do terapii osób z zaburzeniami rozwoju, międzynarodowe sympozjum naukowe Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej, Warszawa.

X 2011 – Trudne zachowania – pozytywne podejście. Postępowanie behawioralne bez kar wobec autoagresywnych, agresywnych i innych trudnych zachowań osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD oraz niepełnosprawnością intelektualną, konferencja szkoleniowa Fundacji Synapsis.

IV 2011 Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się (AAC) – I stopień, szkolenie Stowarzyszenia Mówić bez Słów, prowadzące: mgr Jolanta Jaszczuk, mgr Iwona Stępniewicz, Warszawa.

III 2011 – Zachowania werbalne w ujęciu analizy zachowania: od teorii do terapii, międzynarodowe sympozjum naukowe Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej, Warszawa.

III 2011 – Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz, szkolenie prowadzone przez prof. Martę Bogdanowicz, Warszawa, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości.

VI 2010 – Podstawy diagnozy i terapii zespołu Aspergera, szkolenie Centrum Terapii SOTIS, prowadzący: dr Anna Waligórska, mgr Marcin Bonaszewski, Warszawa.

Ukończyła następujące staże, wolontariaty: IX 2014 – VII 2015 – staż terapeutyczny w Fundacji SYNAPSIS (program teoretyczny i praktyczny w wymiarze odpowiadającym stażowi dwuletniemu).

X 2011 – III 2013 – staż w Grupie Terapeutycznej Genogram, praca pod superwizją certyfikowanego terapeuty behawioralnego (dr Rafał Kawa).

II 2011 / VII 2012 / VIII 2014 – wolontaryjna opieka nad dziećmi i młodzieżą z zespołem Downa w czasie wyjazdów wypoczynkowych organizowanych przez Stowarzyszenie Bardziej Kochani.

X 2010 – IX 2011 – staż z zakresu terapii osób z zespołem Aspergera w Centrum Terapii SOTIS. I 2019 – Szkolenie -Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących – Ewa Grzelak I 2019 – Szkolenie – Dziecięca Apraksja mowy – diagnoza i terapia – Ewa Grzelak I 2019 Warsztaty z nauki pisania i czytania AAC z Panią Aliną Smyczek .

mgr Marta Załęska – Sęk

W 2014 roku ukończyła 5-letnie studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach studiów ukończyła dwie specjalizacje: „Pomoc psychologiczna dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością” oraz ,,Psychologia Zdrowia”.

Rozwiń

W przygotowanie i prowadzenie zajęć terapeutycznych wkłada całe swoje serce. W pracy z dziećmi stara się jak najlepiej wykorzystać ich mocne strony, zaangażowanie i motywację do zabawy i nauki. Wykorzystuje do tego różnorodne metody – dobrane indywidualnie do każdego dziecka – oparte na relacji i komunikacji. W terapii uwzględnia również środowisko dziecka – jego funkcjonowanie w rodzinie, w przedszkolu lub szkole, a także w innych aspektach życia społecznego.

Ważne jest dla niej nie tylko zapewnienie terapii i edukacji dzieciom o wyjątkowych zdolnościach i potrzebach, ale zapewnienie im różnych form rozrywki i zabawy!!!

Poza pracą lubi spędzać czas z bliskimi, robić raban z psem Rabanem, jeździć na dwóch kołach – rowerze i motorze

  • Warsztaty Samoświadomość – podstawa motywacji każdego człowieka, Fundacja Prodeste, Warszawa, 2017
  • Szkolenie Podejście Verbal Behavior (VB) i zastosowanie narzędzia VB-MAPP w terapii trudności komunikacyjnych u dzieci o zaburzonym rozwoju, Warszawa, 2017
  • XI warszataty Jak nauczyć czytania i pisania dzieci niemówiące? AAC i strategie nauki czytania i pisania we wczesnej interwencji, przedszkolu i szkole, Stowarzyszenie “Mówić bez słów” , Warszawa, 2017
  • Konferencja AAC by the Bay, The Bridge School (transmisja), Warszawa, 2017
  • Kurs II stopnia metody The Early Start Denver Model (ESDM Advanced Workshop), Centrum Adesse, Warszawa 2016
  • Metoda Projektu w pracy z dziećmi Małgorzata Kowalska, Warszwa, 2016
  • Szkolenie Skuteczne kroki, by z autyzmem żyło się łatwiej… – wprowadzenie do pracy z dzieckiem metodą RDI, Przystań Szkraba, Warszawa, 2015
  • Szkolenie Dysleksja. Podstawy diagnozy i terapii w praktyce. Funkcje słuchowe, wzrokowe, czytanie, dysortografia, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa, 2015
  • Szkolenie Wczesne rozpoznawanie zaburzeń i praca z dzieckiem z nieprawidłowym napięciem mięśniowym, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa, 2015
  • Szkolenie Dojrzałość szkolna dzieci pięcio- i sześcioletnich oraz jej diagnoza, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa, 2015
  • Kurs Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne I stopnia, Soyer Centrum Szkoleniowe, Marki (uprawnienia do samodzielnego prowadzenia zajęć), 2014
  • Warsztaty Wprowadzamy AAC, Przystań Szkraba, Warszawa, 2014
  • Szkolenie AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się, 2014
  • Kurs MAKATON – Poziom pierwszy, szkolenie podstawowe, Program Rozwoju Komunikacji MAKATON (certyfikat uprawniający do stosowania znaków MAKATON w terapii osób z trudnościami w porozumiewaniu się), 2014
  • Szkolenie Stosowana Analiza Zachowania (ABA) w praktyce. Jak pracować z dziećmi z autyzmem, Szkoła Podstawowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Przylądek, 2013
  • Kurs I stopnia metody The Early Start  Denver Model (ESDM Introductory Workshop), Centrum Logopedyczne Adesse, Warszawa, 2013
  • Kurs Animator zabaw dla dzieci, Akademia Animatora, Warszawa, 2013
  • Zaawansowany Kurs Dogoterapii III stopnia, Stowarzyszenie “Zwierzęta Ludziom”, Warszawa-Wesoła, 2013
  • Zaawansowany Kurs Dogoterapii II stopnia, Stowarzyszenie “Zwierzęta Ludziom”, Warszawa-Wesoła, 2012
  • Zaawansowany Kurs Dogoterapii I stopnia, Stowarzyszenie “Zwierzęta Ludziom”, Warszawa-Wesoła, 2012 2019 – Szkolenie – Dziecięca Apraksja mowy – diagnoza i terapia – Ewa Grzelak

mgr Joanna Rudzka

Od 2002 roku pracuje z dziećmi z problemami rozwojowymi, między innymi autyzmem, zaburzeniami mowy, niepełnosprawnością intelektualną. W roku 2006 ukończyła pięcioletnie studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego w ramach specjalizacji „Rehabilitacja dzieci i młodzieży”. Doświadczenie zdobywała pracując w Ośrodku Wczesnej Interwencji, a także na wielu stażach między innymi w Warszawskim Oddziale Krajowego Towarzystwo Autyzmu, Zespole Szkół Specjalnych Nr 97 w Warszawie. Ukończyła szkołę muzykoterapii pod kierunkiem dr Elżbiety Galińskiej, a wiedzę i umiejętności doskonaliła w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.

Rozwiń

mgr Martyna Jankowska

Pracuje z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi oraz trudnościami o podłożu emocjonalnym od 2009 roku. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego specjalizując się w psychologii klinicznej dziecka. W ramach specjalizacji odbyła roczny staż w Ośrodku Terapeutycznym dla Dzieci przy Wydziale Psychologii. Dalsze doświadczenie zdobywała podczas praktyk na Oddziale Dziennym Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży na ul. Koszykowej w Warszawie. Kompetencje z zakresu diagnozy i terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu uzyskała między innymi podczas stażu w Centrum Terapii Sotis oraz pracując w przedszkolu terapeutycznym i poradni Centrum Terapii Promitis.

Rozwiń

Obecnie pracuje w NZOZ Poradni dla Osób z Autyzmem „Krasnal”, prowadząc terapię indywidualną oraz wspierając rodziny dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Jest w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego czteroletniego Studium Psychoterapii przy Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. W relacji z dzieckiem skupia się na rozwijaniu kompetencji społecznych poprzez zwiększanie samoświadomości i wspieranie zdolności do spontanicznej zabawy. Wierzy, że poprzez zabawę dzieci w naturalny sposób zdobywają wiedzę, rozwijają kreatywność i wyrażają problemy. W zależności od trudności i potrzeb dziecka korzysta z różnych metod terapii, zawsze starając się stworzyć bezpieczną atmosferę sprzyjającą swobodnej ekspresji dziecka. Dużo uwagi stara się poświęcać współpracy z rodzicami.

Ukończyła następujące kursy, szkolenia:

IV 2016 – Szkolenie uprawniające do wykorzystywania narzędzia Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego

III 2016 – Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu, Fundacja Synapsis, Warszawa

X 2015 – VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Psychologii Klinicznej Dziecka, Warszawa

X 2009 – Podstawy diagnozy i terapii autyzmu, Centrum Terapii Sotis, Warszawa

Ukończyła następujące staże, wolontariaty:

IV-X 2013 – Oddział Dzienny Psychiatryczny dla Dzieci i Młodzieży, ul. Koszykowa 79 A, Warszawa

III-IX 2013 – Terapia w środowisku domowym sześcioletniego chłopca z autyzmem

III-VI 2013 – Stowarzyszenie dla Rodzin, oddział Ząbkowska

X 2012 – VII 2013 – Ośrodek Terapeutyczny dla Dzieci przy Wydziale Psychologii UW

V 2012 – Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Sulejówku

X 2009 – VII 2010 – Centrum Terapii Autyzmu SOTIS, Warszawa

X 2009 – II 2010 – Zespół Szkół Specjalnych nr 97 dla dzieci z autyzmem, Warszawa

mgr Jolanta Łoza

Absolwentka Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie na Wydziale Psychologii w specjalności Psychologii Klinicznej. Ukończyła staż zawodowy w Szpitalu Wolskim w Warszawie na oddziale dla osób z zaburzeniami psychotycznymi, a także w Poradni Zdrowia Psychicznego. Ukończyła również szkolenie z zakresu wspierania samoświadomości u osób z ASD.

Rozwiń

Od 2015 roku zawodowo związana z Ośrodkiem Terapeutycznym Przystań Szkraba. Specjalizuje się w pracy z dziećmi i młodzieżą. Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje prowadząc terapię indywidualną i grupową. W kontaktach z dziećmi okazuje ciepło, akceptację i empatię wzbudzając u nich zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Posiada uzdolnienia artystyczne, które potrafi wykorzystać w pracy z dziećmi, a swą kreatywnością pobudza wyobraźnię dzieci. Ważne jest dla niej indywidualne podejście do każdego dziecka, co sprawia, że dziecko czuje się wyjątkowe. Stale poszerza swoją wiedzę teoretyczną i praktyczną w pracy z dziećmi. Ukończone kursy i szkolenia: X 2017 – „Samoświadomość – podstawa motywacji każdego człowieka” ,Warszawa. III 2018 – Szkolenie “Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC)” prowadzone przez Alinę Smyczek. Warszawa. III 2018 – Międzynarodowe Sympozjum „Autyzm a praktyka oparta na dowodach. Interwencje i Interakcje.” Uniwersytet SWPS, Warszawa

mgr Karolina Celitan

Psycholog z powołania, dlatego swoje pierwsze kroki w terapii dziecięcej stawiała jeszcze podczas studiów. Od tamtego czasu zdążyła nabrać wielu doświadczeń i spotkać wielu mądrych specjalistów z różnych nurtów psychologii, psychiatrii, pedagogiki czy logopedii, przez co jej spojrzenie w podejściu do terapii dzieci i młodzieży jest o wiele bogatsze i wielopoziomowe. Z Przystanią Szkraba szczęśliwie związana jest od 2014 r. W wolnej chwili z pasją prowadzi własnego bloga dla rodziców i opiekunów, a także specjalistów podsuwając im pomysły na kreatywny i pozytywnie wpływający na rozwój czas z dzieckiem.

W 2009 r. ukończyła 5-letnie studia magisterskie na wydziale psychologii w WSFIZ, a w 2011 r. ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku Diagnoza Kliniczna Dziecka i Jego Rodziny.

Rozwiń

Doświadczenie:

2008 – 2009 r. prowadziła terapię dla dzieci z autyzmem w Centrum Wczesnej Interwencji Krok po Kroku pod okiem dr Moniki Suchowierskiej

W 2010 r. przez okres pół roku prowadziła terapię domową dzieci z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi pod opieką dr Diany Senator

2011 r.- 2013 r. pracowała w Centrum Terapii Promitis jako terapeuta indywidualny i diagnosta w kierunku całościowych zaburzeń rozwoju oraz Przedszkolu Terapeutycznym Promitis jako terapeuta indywidualny i grupowy.

W 2014 roku oprócz rozpoczęcia współpracy z Przystanią Szkraba, współpracowała z Poradnią dla Osób z Autyzmem Dziecięcym w Józefowie, prowadząc terapię indywidualną dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera. Współpraca została przerwana największym doświadczeniem życiowym, czyli urodzeniem dziecka.

W 2016 r. podjęła roczną współpracę z Centrum Terapii Simuli, gdzie prowadziła Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży, oraz terapię indywidualną.

W tym samym roku nawiązała współpracę z Przedszkolem Terapeutycznym Ósmy Krasnal, gdzie do tej pory wspiera terapeutów w ich pracy terapeutycznej z dziećmi z kręgu całościowych zaburzeń rozwoju oraz ich rodzicami.

Kursy i szkolenia:

03.2018 r. Samoświadomość – podstawa motywacji każdego człowieka (ASD)

01.2018 r. Interwencje dietetyczne w zaburzeniach ze spektrum autyzmu (ASD) – czy , kiedy i jakie warto stosować?

09.2017 r. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC)

06.2016 r. Udział w sympozjium: “Autyzm dziecięcy-zaburzenia interdyscyplinarne”

03.2014 r. MAKATON – poziom pierwszy, szkolenie podstawowe

04.2012 r. Wprowadzenie do terapii twarzowo-czaszkowej

03.2011 r. TEACH – podejście do pracy z osobami z autyzmem i Zespołem Aspergera

02.2011r. Kurs nadający kwalifikacje pedagogiczne dla czynnych zawodowo nauczycieli

03.2008 r. Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do pracy z dziećmi z autyzmem w CWI Krok po Kroku I 2019 Warsztaty z nauki pisania i czytania AAC z Panią Aliną Smyczek                   

mgr Agnieszka Mazurek

Psycholog, absolwentka 5-letnich studiów magisterskich na Wydziale Psychologii
i Pedagogiki Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego oraz kurs kwalifikacyjny
z oligfrenopedagogiki. Terapeuta komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC). Posiada wiedzę z zakresu stosowanej analizy zachowania (SAZ). Ukończyła kursy specjalistyczne w Polskim Stowarzyszeniu Terapii Behawioralnej między innymi w zakresie korzystania z technik stosowanej analizy zachowania w rozwijaniu mowy
i komunikacji, przygotowywaniu dziecka do integracji oraz tworzenia środowiska terapeutycznego.

Rozwiń

Od 6 lat pracuje z dziećmi z trudnościami rozwojowymi, w wieku od 2 lat. Doświadczenie zdobywała w szkołach i przedszkolach oraz jako terapeuta domowy (SUO).Ma również doświadczenie w pracy z młodzieżą i dorosłymi. Prowadziła warsztaty obywatelskie dla dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w ramach międzynarodowego projektu „Pogranicze równych szans”. Odbyła staże terapeutyczne w Fundacji „Krok po kroku”, w Szkole Podstawowej i Gimnazjum dla Dzieci z Autyzmemw Poznaniu, w Ambulatorium Terapii Behawioralnej prowadzonej przez Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej w Krakwie – 59 konsultacji (diagnozy oraz konsultacje) oraz w Niepublicznym Punkcie Przedszkolnym Fundacji Pomocy Edukacyjno – Terapeutycznej dla Niepełnosprawnych Scolar.

Ukończyła kursy i szkolenia: Samoświadomość – podstawa motywacji każdego człowieka – Fundacja „Prodeste” – 14 godzin – 2018

Tworzenie środowiska terapeutycznego w Polskim Stowarzyszeniu Terapii Behawioralnej – 2016.

Techniki Stosowanej Analizy Zachowania w pracy z osobą przejawiającą trudne zachowania w Polskim Stowarzyszeniu Terapii Behawioralnej – 2016.

Techniki Stosowanej Analizy Zachowania w przygotowaniu dziecka do integracji w Polskim Stowarzyszeniu Terapii Behawioralnej – 15 godzin, 2016.

Terapia Integracji Sensorycznej I stopień „Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej” w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej – 48 godzin, 2015.

Terapia ręki części I. Dysgrafia. Terapia zaburzeń grafomotorycznych dzieci w wieku szkolnym w Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości w Warszawie – 10 godzin, 2014.

Terapia ręki część II. Grafomotoryka w Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości w Warszawie – 10 godzin, 2014.

Terapia ręki część III. Praca z dziećmi niepełnosprawnymi oraz dziećmi zagrożonymi nieprawidłowym rozwojem (CZR, MPDz) w Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości w Warszawie – 10 godzin, 2014.

Techniki Stosowanej Analizy Zachowania w rozwijaniu mowy i komunikacji w Polskim Stowarzyszeniu Terapii Behawioralnej – 15 godzin, 2014.

Dokumentowanie i programowanie Stosowanej Analizy Zachowania w Polskim Stowarzyszeniu Terapii Behawioralnej – 15 godzin, 2014.

Terapia behawioralna w teorii i praktyce. III modułowy kurs bazowy w Polskim Stowarzyszeniu Terapii Behawioralnej – 46 godzin, 2014.

Asystent/ opiekun osoby niepełnosprawnej, 2011

Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się w Stowarzyszeniu „Mówić bez słów” – 20 godzin, 2011.

mgr kinga przybyła

Od 2001 roku pracuje z dziećmi i rodzicami. Prowadzi terapie indywidualne i grupowe, TUSy oraz warsztaty dla rodziców. Pracuje z dziećmi z trudnościami rozwojowymi, nadpobudliwością psychoruchową, zaburzeniami emocjonalnymi.  Doświadczenie zawodowa zdobywała pracując w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach oraz biorąc udział w licznych szkoleniach i stażach.

Rozwiń

 

mgr Julia Borejsza

Psycholog, absolwentka 5-letnich studiów magisterskich na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją z psychologii klinicznej dziecka i rodziny. Doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi zdobywa od 2012 roku. Brała udział w licznych wolontariatach, m.in. w programie terapii dla dzieci z autyzmem “3i” w Ośrodku Wczesnej Interwencji przy ul. Pilickiej w Warszawie, była również asystentką osoby z autyzmem na obozie integracyjnym organizowanym przez Stowarzyszenie “Kolomotywa”.

Rozwiń

 

Dzieci objęte programem Wczesnego Wspomagania zapraszamy na bezpłatne zajęcia grupowe i indywidualne z psychologiem, logopedą, pedagogiem lub fizjoterapeutą!

Serdecznie zapraszamy!

OFERTA

Psycholog dziecięcy

Zajęcia indywidualne z psychologiem (prowadzone również w języku angielskim)

Czytaj więcej

Terapia logopedyczna

Nasz ośrodek to bezpieczna przystań dla każdego dziecka, które posiada trudności w rozwoju mowy i komunikacji.

Czytaj więcej

Fizjoterapia

oraz nauka masażu dziecka wg koncepcji Shantala

Czytaj więcej

Dla rodzica

Konsultacje dla rodziców, terapię indywidualną dla rodziców,  Interwencje kryzysowe, terapia par i terapia rodzin

Czytaj więcej

Zajęcia Grupowe

Treningi umiejętności społecznych, Indywidualnie lub w parach, mini tusy,  dogoterapia.

Czytaj więcej

Szkolenia

w zakrasie spectrum autyzmu, syndromu aspargera, alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC)

Czytaj więcej

Wczesne wpomaganie rozwoju

WWR to bezpłatne zajęcia terapeutyczne dla dzieci posiadających opinię o potrzebie wczesnego
wspomagania.

Czytaj więcej

Dogoterapia

Dogoterapia jest metodą wspomagania terapii prowadzoną w Przystani Szkraba od 2012 roku.

Czytaj więcej

Diagnoza

Przystań Szkraba przeprowadza profesjonalną diagnozę dzieci w kierunku zaburzeń ze spectrum autyzmu.  Na spotkania diagnostyczne zapraszamy dzieci w wieku od 1 r.ż do 12 lat.

Czytaj więcej

Terapia ręki

To usprawnienie małej motoryki (ruchów rąk, dłoni, palców) i dużej motoryki (sprawności i napięcia mięśni całego ramienia oraz postawy siedzącej).

Czytaj więcej

Terapia Pedagogiczna

Pedagodzy Przystani Szkraba to specjaliści, którzy w holistyczny sposób starają się wesprzeć rozwój dziecka we wszystkich jego sferach.

Czytaj więcej

Integracja Sensoryczna

Profesjonalna diagnoza procesów Integracji Sensorycznej oraz wnikliwa ocena rozwoju umiejętności motorycznych dziecka.

Czytaj więcej

Turnusy wakacyjne / ferie

Nasza oferta wakacyjna na rok 2019

Czytaj więcej

Przygotowanie osobistego narzędzia do komunikacji AAC

Dla dzieci będących u nas w terapii - oferujemy wsparcie i pomoc w przygotowaniu osobistych pomocy do komunikacji 

Czytaj więcej

GRUPY WSPARCIA DLA RODZICÓW

Grupa Pani Joanny i Pani Marii - grupa dla rodziców dzieci z wyzwaniami rozwojowymi.

 Grupa Pani Martyny i Pani Agnieszki - grupa dla rodziców, którzy borykają się z diagnozą swojego dziecka lub mają wiele pytań i wątpliwości dotyczących początków terapii.

Czytaj więcej

Kontakt

Ośrodek terapeutyczny i poradnia - Przystan Szkraba

Ośrodek terapeutyczny i poradnia - Przystan Szkraba

Dzielna 1
Warszawa
00-162

Ośrodek terapeutyczny i poradnia - Przystan Szkraba

Ośrodek terapeutyczny i poradnia - Przystan Szkraba

Dzielna 5
Warszawa
00-162

5 + 14 =

Dzielna 1, 00-162 Warszawa

Dzielna 5, 00-162 Warszawa

KONTAKT 

BIURO

W dniach 3.08-18.08 przebywam na urlopie i będę niedostępna (zarówno pod mailem, jak i telefonem). Na Państwa maile odpowiem po powrocie z urlopu, najwcześniej dnia 19.08. Zapisy na zajęcia będą możliwe od 19.sierpnia. W innych pilnych sprawach proszę o kontakt z Panią Dyrektor Panią Marią Skrzypiec Sjoholm: 600 526 383.

Sandra Okulus
Office Manager

adres mailowy: kontakt@przystanszkraba.pl

numer telefonu: +48 501 989 669 - Sandra Okulus Office Manager

Kontakt telefoniczny jest możliwy od poniedziałku do czwartku w godzinach:

Poniedziałek: 9.00 - 13.00.

Wtorek: 08.00 - 12.00.

Środa: 14.00 - 18.00.

Czwartek: 13.00 - 17.00.

W pozostałe dni i godziny prosimy o kontakt mailowy, odpowiemy na Państwa maile najszybciej jak to będzie możliwe. 

ZAPYTANIA W SPRAWIE ZAPISÓW NA GRUPY

kontakt z Panią Ulą Krajewską

adres mailowy: grupyprzystan@gmail.com

numer telefonu: +48 517 480 060 - kontakt telefoniczny jest możliwy jedynie w poniedziałki i czwartki w godzinach 09.00 – 12.00.

ZARZĄD FIRMY

Dyrektor: +48 600 526 383 - Maria Skrzypiec Sjoholm

Wicedyrektor: +48 509 950 639 - Maja Szymor 

 Bank Zachoodni WBK,  Ośrodek Terapeutyczny Przystań Szkraba, 55 1090 2835 0000 0001 2319 6515

Polityka Prywatności

Przejdź do sekcji

Regulamin serwisu www

Przejdź do sekcji

Dokumenty do pobrania

Przejdź do sekcji