Terapeuci ESDM

mgr Marta Załęska – Sęk
psycholog, certyfikowany terapeuta ESDM, terapeuta AAC
W 2014 roku ukończyła 5-letnie studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach studiów ukończyła dwie specjalizacje: „Pomoc psychologiczna dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością” oraz ,,Psychologia Zdrowia”. W 2017 roku uzyskała certyfikat terapeutki metody terapii małych dzieci z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu – ESDM (The Early Start Denver Model).
Rozwiń
W pracy z dziećmi stara się jak najlepiej wykorzystać ich mocne strony, zaangażowanie oraz motywację do zabawy i nauki. Wykorzystuje do tego różnorodne metody – dobrane indywidualnie do każdego dziecka – oparte na relacji i komunikacji. W terapii uwzględnia również środowisko dziecka – jego funkcjonowanie w rodzinie, w przedszkolu lub szkole, a także w innych aspektach życia społecznego. Ważny jest dla niej dobry kontakt i współpraca z rodzicami swoich podopiecznych.
Kursy i szkolenia:
– Szkolenie ,,Wsparcie diagnozy oraz weryfikacja terapii przy pomocy komputerowego testu MOXO” Neurotech Solutions, Żory, 2024
– Szkolenie Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 – prowadzący dr Bartosz Radtke Stowarzyszenie Edukacji Bez Granic, Warszawa, 2021
– Warsztaty Samoświadomość – podstawa motywacji każdego człowieka, Fundacja Prodeste, Warszawa, 2017
– Szkolenie Podejście Verbal Behavior (VB) i zastosowanie narzędzia VB- MAPP w terapii trudności komunikacyjnych u dzieci o zaburzonym rozwoju, Warszawa, 2017
– XI warszataty Jak nauczyć czytania i pisania dzieci niemówiące? AAC i strategie nauki czytania i pisania we wczesnej interwencji, przedszkolu i szkole, Stowarzyszenie “Mówić bez słów”, Warszawa, 2017
– Konferencja AAC by the Bay, The Bridge School (transmisja), Warszawa, 2017
– Uzyskanie międzynarodowego certyfikatu terapeuty ESDM, 2017
– Kurs II stopnia metody The Early Start Denver Model (ESDM Advanced Workshop), Centrum Adesse, Warszawa 2016
– Metoda Projektu w pracy z dziećmi – Małgorzata Kowalska, Warszwa, 2016
– Szkolenie Skuteczne kroki, by z autyzmem żyło się łatwiej… – wprowadzenie do pracy z dzieckiem metodą RDI, Przystań Szkraba, Warszawa, 2015
– Szkolenie Dysleksja. Podstawy diagnozy i terapii w praktyce. Funkcje słuchowe, wzrokowe, czytanie, dysortografia, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa, 2015
– Szkolenie Wczesne rozpoznawanie zaburzeń i praca z dzieckiem z nieprawidłowym napięciem mięśniowym, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa, 2015
– Szkolenie Dojrzałość szkolna dzieci pięcio- i sześcioletnich oraz jej diagnoza, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa, 2015 – Kurs Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne I stopnia, Soyer Centrum Szkoleniowe, Marki (uprawnienia do samodzielnego prowadzenia zajęć), 2014
– Warsztaty Wprowadzamy AAC, Przystań Szkraba, Warszawa, 2014
– Szkolenie AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się, 2014 – Kurs MAKATON – Poziom pierwszy, szkolenie podstawowe, Program Rozwoju Komunikacji MAKATON (certyfikat uprawniający do stosowania znaków MAKATON w terapii osób z trudnościami w porozumiewaniu się), 2014
– Szkolenie Stosowana Analiza Zachowania (ABA) w praktyce. Jak pracować z dziećmi z autyzmem, Szkoła Podstawowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Przylądek, 2013
– Kurs I stopnia metody The Early Start Denver Model (ESDM Introductory Workshop), Centrum Logopedyczne Adesse, Warszawa, 2013 – Kurs Animator zabaw dla dzieci, Akademia Animatora, Warszawa, 2013
– Zaawansowany Kurs Dogoterapii III stopnia, Stowarzyszenie “Zwierzęta Ludziom”, Warszawa-Wesoła, 2013
– Zaawansowany Kurs Dogoterapii II stopnia, Stowarzyszenie “Zwierzęta Ludziom”, Warszawa-Wesoła, 2012
– Zaawansowany Kurs Dogoterapii I stopnia, Stowarzyszenie “Zwierzęta Ludziom”, Warszawa-Wesoła, 2012 2019 – Szkolenie – Dziecięca Apraksja mowy – diagnoza i terapia – Ewa Grzelak

mgr Magdalena Klimkiewicz
Psycholog, pedagog specjalny, terapeuta wczesnej interwencji, terapeuta ESDM, terapeuta SI, diagnosta spektrum autyzmu i ADHD.
W 2007 roku ukończyła 5-letnie studia magisterskie na wydziale Psychologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, specjalizacja „Psychologia kliniczna i osobowości”. Absolwentka podyplomowych studiów Wczesna Interwencja – Pomoc Dziecku i Rodzinie w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju, w tym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz opieki nad małym dzieckiem (Akademia Pedagogiki Specjalnej) oraz Rehabilitacja Dzieci z Dysfunkcjami Rozwojowymi (Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego).
Rozwiń

mgr Nina Zarzycka
Neurologopeda, pedagog specjalny, certyfikowany terapeuta koncepcji RCM (R. Castillo Morales w ujęciu Marianeli Sol Pernuzzi), certyfikowany terapeuta metody ESDM, terapeuta AAC.
Absolwentka logopedii, surdopedagogiki i pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Studia podyplomowe z zakresu „Wczesnej Interwencji Logopedycznej” ukończyła na Uniwersytecie Gdańskim. Absolwentka Studiów Neurologopedii z Wczesną Interwencją Logopedyczną, prowadzonych na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Obecnie słuchaczka studiów podyplomowych z zakresu „Integracji Sensorycznej z Terapią Ręki”.
Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobyła – pracując jako logopeda – w ośrodkach terapeutycznych w Warszawie. Obecnie pracuje jako neurologopeda na Oddziale Gastroenterologii, Hepatologii, Zaburzeń Odżywiania i Pediatrii Instytutu „Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka”, Ośrodku terapeutycznym „Przystań Szkraba”, Centrum Terapii Logopedycznej „Adesse” w Warszawie.
Zawód logopedy jest jej pasją, a praca z dziećmi – niewyczerpanym źródłem inspiracji, radości i satysfakcji. W terapii logopedycznej ważne jest dla niej holistyczne podejście, oparte na dobrej relacji i zaufaniu.
Rozwiń
Ukończyła następujące kursy i szkolenia:
– Koncepcja RCM (Rodolfo Castillo Moralesa w ujęciu Marianeli Sol Pernuzzi) w terapii dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi; uzyskanie certyfikatu terapeuty RCM;
– Kurs całościowy ESDM (Early Start Denver Model) – uzyskanie międzynarodowego certyfikatu terapeuty ESDM;
– Dysfagia pediatryczna – diagnostyka i terapia, A.M. Pękacka-Egli;
– Pediatric feeding disorders, moduł I, II, III, A. Kaczyńska, M. Przeździęk;
– Połykanie, techniki manualne, A. Regner;
– Gryzienie niejedną ma twarz, E. Winnicka;
– Miofunkcjonalny aspekt terapii karmienia, A. Kaczyńska, M. Przeździęk;
– Od mówienia do karmienia. Specjalistyczne narzędzia wspierające terapię neurologopedyczną, A. Jaźwińska-Chren;
– Karmienie przez zgłębnik nosowo-żołądkowy, gastrostomię odżywczą w praktyce logopedy” A. Kaczyńska, M. Przeździęk;
– Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii – podejście praktyczne, A. Kaczyńska, E. Wojewoda;
– Elastyczny terapeutyczny taping w logopedii/neurologopedii, podejście Ester de Ru, M. Brychcy;
– Masaż logopedyczny i terapia manualna kompleksu ustno-twarzowego w praktyce – holistyczny program wsparcia pacjenta z wyzwaniami, A. Kaczyńska, E. Wojewoda;
– Diagnoza i terapia miofunkcjonalna, A. Rosińska;
– Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie, E. Mendela-Kwoczek;
– Stymulacja traktu ustno-twarzowego, M. Gawryl;
– Miofunkcja – diagnoza i stymulacja u noworodków i niemowląt, M. Rządzka;
– Niemowlak u logopedy „Miobobo”, cz. I, II, M. Machoś;
– Program usprawniania motoryki oralnej (gryzaki w profilaktyce i terapii logopedycznej – PUMO i pozycja spoczynkowa języka, M. Machoś;
– Neurorehabilitacja twarzoczaszki AWI (moduł I), P. Hawryluk;
– Szkolenie III stopnia Skala oceny wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego (SOWKUT), A. Kaczyńska, M. Wiśniewska;
– Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów (GORA), G. Lorens;
– Monitorowanie rozwoju niemowląt i małych dzieci w Polsce w kierunku Spektrum Zaburzeń Autystycznych: The Social Attention and Comunication Study – Revised (SACS-R) dr J. Barbaro;
– Warsztat wprowadzający PODD, K. Włodarczyk;
– Alternatywne i Wspomagające Sposoby Porozumiewania się (AAC), poziom zaawansowany, J. Jaszczuk, I. Stępniewicz;
– Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC), A. Smyczek;
– Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC) A. Smyczek;
– Szkolenie zaawansowane z zakresu Programu Rozwoju Komunikacji „Makaton”, B. Kaczmarek;
– Szkolenie z zakresu diagnozy AAC. Stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących z użyciem narzędzia „Sprawdź jak się porozumiewam”, M. Grycman;
– Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I, II stopień, M. Grycman;
– Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy – wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0 do 2 r.ż. M. Łukaszewska;
– Staż logopedyczny w Ambulatoryjnym Ośrodku Diagnostyczno-Terapeutycznym Fundacji „Synapsis”, Warszawa;
– Kurs Opieka nad dzieckiem niepełnosprawnym i zagrożonym niepełnosprawnością”, Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”;
– Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, Ośrodek Diagnostyczno- Terapeutyczny Fundacji „Synapsis”;
– Podstawy ortodoncji z uwzględnieniem dysfunkcji narządu żucia i leczenia aparatami czynnościowymi, Orto-Fan, Warszawa;
– Język migowy dla pracowników socjalnych, I, II stopień, Warszawa;
– Elementy metody werbo-tonalnej, część 1, 2, Warszawa.
Dzieci objęte programem Wczesnego Wspomagania zapraszamy na bezpłatne zajęcia grupowe i indywidualne z psychologiem, logopedą, pedagogiem, terapeutą SI lub fizjoterapeutą!
Serdecznie zapraszamy!
OFERTA
Diagnoza spektrum autyzmu
Przystań Szkraba MEDICA przeprowadza profesjonalną diagnozę dzieci w kierunku zaburzeń ze spectrum autyzmu. Na spotkania diagnostyczne zapraszamy dzieci i młodzież do 18 roku życia.
Terapia logopedyczna i neurologopedyczna
Nasz ośrodek to bezpieczna przystań dla każdego dziecka, które posiada trudności w rozwoju mowy i komunikacji.
Terapia Pedagogiczna
Pedagodzy Przystani Szkraba to specjaliści, którzy w holistyczny sposób starają się wesprzeć rozwój dziecka we wszystkich jego sferach.
Neuroflow- aktywny trening słuchowy
Pierwszy w Polsce interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z
zaburzeniami przetwarzania słuchowego oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń od 4 roku życia.
Dogoterapia
Dogoterapia jest metodą wspomagania terapii prowadzoną w Przystani Szkraba od 2012 roku.
Integracja Sensoryczna
Profesjonalna diagnoza procesów Integracji Sensorycznej oraz wnikliwa ocena rozwoju umiejętności motorycznych dziecka.
Terapia Ręki
Terapia ręki to ćwiczenia dłoni i palców, ale przede wszystkim ćwiczenia całego ciała.
Zajęcia Grupowe
Treningi umiejętności społecznych, Indywidualnie lub w parach, mini tusy, dogoterapia.
Dla rodzica
Konsultacje dla rodziców, terapię indywidualną dla rodziców, Interwencje kryzysowe, terapia par i terapia rodzin
Diagnoza ADHD
Przystań Szkraba MEDICA przeprowadza profesjonalną diagnozę dzieci w kierunku zaburzeń ADHD Na spotkania diagnostyczne zapraszamy dzieci od 6 roku życia.
Szkolenia
w zakresie spektrum autyzmu, zespołu Aspergera, alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się osób niemówiących (AAC)
Dzielna 1, 00-162 Warszawa
Dzielna 5, 00-162 Warszawa
KONTAKT
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE I SPRAWY BIEŻĄCE
Anna Izydorek - Koordynator Biura
adres mailowy: kontakt@przystanszkraba.pl
numer telefonu: +48 501 989 669
Kontakt telefoniczny:
poniedziałek, wtorek, czwartek: 8:00-16:00
środa: 11:00-19:00
piątek: 9:00-17:00
KONSULTACJE I DIAGNOZY
Magdalena Mierzejewska - Koordynator Biura
adres mailowy: kontakt@przystanszkraba.pl
numer telefonu: +48 798 279 282
Kontakt telefoniczny:
poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 9.00-14.00
ZAJĘCIA GRUPOWE TUSY
Urszula Krajewska - Koordynator zajęć grupowych
adres mailowy: grupyprzystan@gmail.com
numer telefonu: +48 517 480 060
Kontakt telefoniczny:
wtorek, czwartek: 09.00 – 12.00.
W pozostałych terminach zapraszamy do kontaktu mailowego 🙂
ZARZĄD FIRMY
Dyrektor: +48 600 526 383 - Maria Skrzypiec Sjoholm
Wicedyrektor: +48 509 950 639 - Maja Szymor
Santander Bank Polska S.A., Ośrodek Terapeutyczny Przystań Szkraba, 55 1090 2835 0000 0001 2319 6515
Santander Bank Polska S.A., Ośrodek Terapeutyczny Przystań Szkraba, 59 1090 1753 0000 0001 4353 5169